אפל הדיחה בארץ את סמסונג מהמקום הראשון בטבלת מכירות הטלפונים החכמים. כך עולה מדו"ח חברת המחקר IDC שפורסם לאחרונה.
החברה, לפי הדו"ח, מכרה ברבעון הראשון של שנת 2014 לא פחות מ-214 אלף יחידות של טלפוני ה-iPhone שלה. סמסונג מכרה לעומתה באותה תקופה 196 אלף טלפונים. התוצאה היא שלאחר שלוש שנים בהם סמסונג הובילה את השוק בבירור, היא נוחתת למקום השני עם נתח שוק של 30% מול 33% של אפל. זהו גם נתח השוק הנמוך ביותר שנרשם לסמסונג ב-י"ג הרבעונים האחרונים.
LG, בזכות מכירות מוצלחות מאוד של מכשיר ה-G 2 שלה, זינקה למקום השלישי עם מכירות של 65 אלף מכשירים. ברבעון המקביל ב-2013 היא מכרה 26 אלף יחידות בלבד, כך שמדובר בעלייה של לא פחות מ-150% במונחים של שנה לשנה. החלפת היבואנים בהחלט עזרה לה בארץ.
סוני נשארה במקום הרביעי עם עליה מ-35 אלף ל-51 אלף יחידות והגדילה את נתח השוק שלה מ-6 ל-7.8%.
נוקיה ממשיכה לאבד מכירות. היא ירדה מ-42 אלף יחידות ל-30 אלף יחידות בהשוואה בין הרבעונים הראשונים שלה השנה לשנה שעברה, ומהמקום השלישי לחמישי. גם אלקטל צנחה עמוקות: מ-26 ל-14 אלף יחידות, ירידה של כ-54%.
בסך הכל נמכרו בישראל, לפי כ-IDC, כ-650 אלף טלפונים ברבעון הראשון של 2014, וזו עלייה של 28% בהשוואה לרבעון הראשון של 2013 בו נמכרו 506 אלף טלפונים חכמים.