מחשב
מחשבThinkstock

דפדפן האינטרנט שלכם הוא הקשר ביניכם לבין מאגר הידע העצום שקיים במרחב הווירטואלי. אך פושעי האינטרנט והאקרים למינהם מנצלים כל פרצה, גדולה כקטנה, כדי לנסות ולהשיג עליכם כמה שיותר מידע – בעיקר סיסמאות ומספרי אשראי.

אך יישום של כמה טיפים פשוטים יוודא שתוכלו להמשיך ליהנות מהגלישה ברשת מבלי להתפשר על רמת האבטחה שלכם.

1. עדכונים

דפדפנים ישנים או לא מעודכנים מנוצלים לעיתים קרובות על ידי האקרים, אך כל עוד תוודאו שמותקנת לכם הגרסה העדכנית ביותר של הדפדפן, אתם תישארו צעד אחד קדימה.רוב הדפדפנים היום מתעדכנים אוטומטית, אך אם הדפדפן או המחשב לא היה בשימוש זמן מה, ייתכן שתיאלצו לעדכן אותו "ידנית". במרבית הדפדפנים העדכון נעשה בלשות ה"מידע אודות הדפדפן" ובחלקם ניתנת האופציה אם לעדכן את הדפדפן אוטומטית. ההמלצה שלנו – אשרו לדפדפן להתעדכן אוטומטית.

2. הסירו תוספות מיותרות

קיימות אין ספור של תוספות והרחבות לדפדפנים השונים שאמורות להפוך את הדפדפן שלכם לפונקציונלי יותר, אך מצד שני לא מומלץ להעמיס יותר מדיי. כמות גדולה מדי של תוספים עלולה למעשה להאט את מהירות העבודה של הדפדפן ולפגוע בחוויית הגלישה. מעבר לכך, האקרים כבר עשו לא אחת שימוש בתוספים זדוניים על מנת לרגל אחר המשתמשים בניסיון לקבל מידע אישי.

ככלל היו זהירים לפני שאתם מתקינים הרחבות או תוספים כלשהם לדפדפנים שלכם, ומומלץ להיצמד לתוספים שפותחו על ידי חברות מוכרות.

3. השתמשו בחוסם פרסומות

רוב הדפדפנים המודרניים מגיעים היום עם חוסמי פרסומות מובנים או עם אפשרות להתקין תוסף חינמי שימנע את הצגת הפרסומות שפוגמות לנו בחוויית הגלישה. אך מעבר לפגיעה בחוויית הגלישה בלבד, קיימת גם סכנה ממשית בפרסומות האלו ואלו הם "חלונות קופצים" המובילים את המשתמשים שלוחצים עליהן לאתרים המכילים וירוסים או תוכנות זדוניות אחרות. היו חשדניים אם אתר או אפליקציה כלשהי מבקשים מכם לנטרל את חוסם הפרסומות שלכם, במיוחד אם מדובר באתר אלמוני יחסית.

4. הפעילו הגנה מפני נוזקות

מרבית הדפדפנים המודרניים מציעים גם הגנה בסיסית מפני אתרים שעלולים להכיל פעילות חשודה. הגנה זו היא כמובן בסיסית למדי, אך היא חשובה כאחת משכבות האבטחה של המחשב. כאשר דפדפן, כגון כרום, אומר לכם שאתר כלשהו עלול להיות מסוכן ולא מומלץ לבקר בו – עדיף שתקבלו את העצה ותתרחקו מאותו אתר.

5. אל תשמרו סיסמאות בדפדפן

שמירת סיסמאות בדפדפן נראית אולי רעיון טוב, אך היא אינה מומלצת. נכון, קל יותר עבורכם להתחבר לאתרים ולפרופילים ברשתות החברתיות, ללא צורך להקליד את הסיסמאות שלכם שוב ושוב, אך זה גם הופך את זה לקל יותר לפושעי הרשת לגנוב את הסיסמאות שלכם ולפרוץ לכם לחשבון. לכן ההמלצה שלנו היא לא לאפשר לדפדפן שלכם לשמור לכם על הסיסמאות, קיימות תוכנות ייעודיות שעושות את העבודה הזו טוב יותר, כמו למשל Last Pass, שתשמור על כל פרטי ההתחברות שלכם בצורה בטוחה.