מדורה אש ל"ג בעומר
מדורה אש ל"ג בעומרהלל מאיר

מיזם חברתי שצובר תאוצה בימים האחרונים יעמוד הערב למבחן.

אורי וייל, רכז "יחד" להתחדשות יהודית של "אור תורה סטון" בתל אביב, הפועל במרכזים הקהילתיים בצפון תל אביב קורא במיזם לילדים ולמבוגרים להתאגד ולהתאחד סביב מדורה אחת מטעמים של איכות סביבה, פגיעה באנשים בעלי קשיי נשימה, הפחתת סכנות מאש ותופעות של גניבות וונדליזם מאתרי בניה ועסקים.

אך לא פחות חשוב, לאפשר לילדים ולמבוגרים ''לגלות אחד את השני ולעודד את הצוותא והביחד כאשר יושבים מסביב למדורה''. לדבריו, על ידי מדורה גדולה המשותפת לקבוצות רבות וסביבה מדורות צנועות ואינטימיות, הילדים וההורים זוכים לראות מדורה גדולה וגם חווים ישיבה נעימה סביב מדורה, מבלי לפגוע באיכות האוויר.

וייל סיפר כי בביקור שערך בבית ספר בתל אביב, התקבל המיזם בהתלהבות גדולה. "ראיתי את הילדים מקדמים בהתלהבות בבית הספר גורדון בתל אביב, קמפיין בית ספרי - להקטנת הזיהום בל"ג בעומר שמעודד התחדשות במדורות והפיכתן למוקד של תרבות חיונית ושמחה בד בבד עם הפחתת האש ואני שמח על כך".

עוד ציין וייל, כי המיזם אליו נחשף דרך הפעיל הסביבתי אסף דקל והורים מועדי הורים בשכונה, הוא דבר מרתק גם מהבחינה הקהילתית, גם הסביבתית ובעיקר החינוכית. וייל מקווה כי הערב הילדים ירתמו את הוריהם למיזם. "מדהים לראות איזו שמחה וחיוניות כאשר הילדים אחראים, מעורבים ויוצרים יחד, ואיך הם יכולים באמת לעשות טוב בעולם".

וייל מוסיף כי הערב יתקיים בכיכר המדינה, האירוע "צוותא ל"ג בעומר: פחות עשן יותר שמח" והוא מזמין את תושבי הסביבה להשתתף.