מתנגד. אביגדור קפלן
מתנגד. אביגדור קפלןצילום: פלאש 90

רגע לפני אישורו הסופי של המתווה להצלת בתי החולים של "הדסה" בירושלים, מתברר כי למתווה שהושג ועליו חתמו כל הצדדים יש מתנגד חדש, מנכ"ל הדסה, ד"ר אביגדור קפלן.

קפלן מתנגד לסעיף במתווה לפיו ימונה להדסה חשב מלווה מטעם משרד האוצר, אשר יחויב לאשר כל הוצאה של בית החולים שמעל לרף של 2.5 מיליון ש"ח.

 "אני לא מעלה על הדעת שמנכ"ל, שמקבל החלטה לקנות ציוד לחולים או תרופות, יצטרך לעבור סמכות חתימה של מישהו שאינו עובד בית החולים", אמר קפלן בראיון לגלי צה"ל.

"חשבים ממונים לא מונו לאף אחת מקופות החולים, שקיבלו סיוע במיליונים", טען קפלן, אשר השמיע גם איום מרומז בהתפטרות אך סירב לומר זאת במפורש.

הבוקר (שני) דווח, כי המשבר במרכז הרפואי הדסה מתקרב לסופו, לאחר שנאמני הדסה, עו"ד ליפא מאיר ואשר אקסלרוד, הגישו אמש את הסדר ההבראה של המרכז הרפואי הדסה לאישורו של בית המשפט המחוזי בירושלים.

על פי ההסדר, המדינה תזרים להדסה 1.3 מיליארד שקלים לתקופה של שבע שנים. בנוסף, 30 רופאים יעזבו את בית החולים במסגרת של פרישה מרצון.

בנוסף, משכר הרופאים יופחת למשך 3 שנים, 4.5%. הקיצוץ בשכר יהיה למעשה הלוואה לבית החולים שתוחזר בעוד עשר שנים.

בשירותי הרפואה הפרטית לא יחול שינוי. נשות הדסה התחייבו להעביר לבית החולים כ-900 מיליון שקל במשך התקופה, מהם 310 מיליון שקל השנה.

על תכנית ההבראה יצביעו העובדים ושאר הנושים של הדסה ביום שלישי השבוע במסגרת אסיפות נושים שייערכו בנפרד לרופאים, עובדי המינהל והמשק והאחיות.