מיניוואן קרייזלר
מיניוואן קרייזלררויטרס

הביקוש לרכבים גדולים בישראל, כאלה שיכולים להוביל בקלות מספר רב של נוסעים, מאפיין פלח לקוחות מגוון.

ניתן למצוא כאן חובבי נסיעות שטח, משפחות בנות מספר נפשות מעל לממוצע וכאלה שזקוקים לרכבים דו שימושיים.

בכתבה הנוכחית בחרנו לסקור כמה סוגים של רכבים גדולים, שנועדו במיוחד למשפחות ופחות לנסיעה אתגרית בשטח. 

מסתבר שלמרות שלא מדובר בקטגוריית רכב ראשית בישראל, ניתן למצוא כאן כמה וכמה כדוגמת chrysler grand voyager.

היישר מאמריקה

הגראנד ווייג'ר החדשה של קרייזלר, היא בהחלט בת מוצלחת לתעשיית הרכב האמריקאית. האמריקאים, שנחשבים למומחים לרכבים גדולים, אמנם החלו ליצר גם דגמים צנועים יותר, אבל אפשר לראות שהם עדיין אוהבים מאוד להשקיע בגדול.

הדגם שבדקנו, שמבוסס על שיפור של דגם וותיק יותר, זכה לקבל מנוע חזק ועוצמתי יותר, למרות שהוא דווקא גדול פחות. המנוע, בן 3600 סמ"ק מתמודד בבטחה גם עם תנאי דרך מאתגרים מאוד, גם עם תפוסה מלאה של נוסעים ועם תא מטען עמוס גם הוא.

כראוי לרכב שנחשב למשפחתי ביסודו, יש כאן השקעה ברורה וניכרת לעין מבחינת אביזרי בטיחות, כאשר ראוי לציין תוצאות מעולות במבחני הריסוק המקובלים. אהבנו את אפשרויות הקיפול הנוחות של המושבים האחוריים, את תא המטען הענקי ובכלל – את המרווח הפנימי שמאפשר נוחות נסיעה מצוינת.

גם מבחינת התנהגות כביש, שמחנו לפגוש רכב בעל יציבות טובה מאוד, מתלים שעושים עבודה טובה, ומנוע שלא הרעיש יתר על המידה. מבחינת צריכת דלק, אין הפתעות גדולות אך גם בהחלט אין אכזבה – מנוע יעיל, בעל נצילות טובה עם צריכת דלק ממוצעת של 9 ק"מ לליטר ו-12.5 ק"מ לליטר בנסיעה מחוץ לעיר.

היישר מצרפת

אחרי שראינו את הרכב האמריקאי המרשים, עברנו לבדוק רכב צרפתי, מעט קטן יותר, שעדיין מסוגל להציע איכות נסיעה טובה למספר נוסעים לא קטן.

הרכב, פ'יגו 5008 שמו, מגיע עם תיבת הילוכים אוטומטית, בת שישה הילוכים. תא הנוסעים מרגיש מרווח, אך נופל מזה של הקרייזלר. המנוע, בן 1600 סמ"ק מספק ביצועים טובים למדי, עם התנהגות כביש ראויה, אך לא כזאת שהפילה אותנו מהכיסא.

העיצוב, גם בגרסה המחודשת, של תחילת 2014, מבוסס בעיקרו על הדגם הקודם, ומי שמכיר אותו לא יחוש כמעט בהבדל. מבחינת עיצוב מדובר על רכב בעל נוכחות טובה, לא כמו זו של הקרייזלר, אך טובה יותר משל חלק מהמתחרות הישירות.

מגיעה מקוריאה

אחרי האמריקאית והצרפתית בעלות הגודל והנוכחות, עברו לאחות מקוריאה, מבית קיה. קיה קארנס, עברה גם היא מתיחת פנים לאחרונה, וזכתה לעיצוב משופר ורענן יותר. במקביל, ישנה הקטנה מסוימת בגודל, ובעיקר בגובה, מה שפוגם מעט בתחושת הרווחה של הנוסעים, בעיקר מאחור. פיצוי מסוים יש בהרחבת בסיס הגלגלים, אך תא המטען עדיין מאכזב.

התנהגות הכביש בינונית, כאשר בנסיעה מחוץ לעיר ובמהירות שיוט נהנינו פחות מאשר בנסיעה עירונית. אבזור לא רע הופך אותה לאופציה שבהחלט אפשר לקחת בחשבון.