אסף הרופא
אסף הרופאצילום: המרכז הרפואי אסף הרופא

הרבנות הראשית לישראל הודיעה היום (חמישי) כי בית החולים ''אסף הרופא'' הסמוך למחנה צריפין פועל ללא הכשר בתוקף.

מהרבנות נמסר כי "מזה כחודשיים לא מועסק ב'אסף הרופא' רב בית חולים. לפי שעה אין תעודת הכשר במטבחי בית החולים וכן בעסקי המזון הפועלים במתחם".

''אסף הרופא'' הוא בית החולים הרביעי בגודלו מבין בתי החולים הממשלתיים ומשרת את תושבי ראשון לציון,נס ציונה, רמלה, לוד, באר יעקב, בית דגן, המועצות האזוריות: גזר, עמק לוד, מודיעין-מכבים-רעות וכן כל היישובים לאורך הכביש לירושלים, מבית דגן עד מבואות בית שמש, סה"כ כמיליון בני אדם.

ברבנות הדגישו כי מחלקת הכשרות עומדת בקשר עם משרד הבריאות בנושא. "עדכון מיוחד יתפרסם עם פיתרון הבעיה", נמסר.

בניגוד להודעת הרבנות הראשית, במשרד הבריאות טוענים כי מטבחי בית החולים "אסף הרופא" כשרים ומפוקחים על ידי משגיח כשרות מטעם הרבנות. "הודעת הרבנות הראשית תמוהה מאוד, מטעה את הציבור ועשויה לסכן חיי חולים שיסרבו לאכול או נפגעים דתיים שיסרבו להתפנות לבית החולים בשל מצג שווא שכביכול בית החולים הפסיק להיות מפוקח על ידה", אמרו במשרד הבריאות.

במשרד הסבירו כי "בית החולים נאלץ לסיים את עבודתו של רב בית החולים לפני כחודשיים לאחר שנשפט על ידי בית הדין למשמעת של נציבות המדינה ונמצא אשם במעשים חמורים.

"בית החולים המשיך להיות מפוקח כל העת על-ידי משגיח כשרות של הרבנות הראשית ומ״מ הרב של בית החולים. תמוה שהרבנות החליטה להוציא הודעה שכזו בשל פיטורים של רב שסרח", נמסר ממשרד הבריאות.

גורמים ברבנות הסבירו לערוץ 7 כי ב"אסף הרופא" אכן פועל משגיח כשרות אחד מטעם הרבנות, אך משגיח אחד בבית חולים עם 800 מיטות, לא עומד בדרישות המחלקה לכשרות ועל כן הוחלט להזהיר את הציבור.

דובר הרבנות הראשית, זיו מאור, מסר כי "הודעת הרבנות הראשית פורסמה לאחר מגעים ארוכים ואינטנסיביים עם משרד הבריאות שלא נשאו פרי. הודעה מסוג זה היא מוצא אחרון לאחר מיצוי כל האפשרויות להסדרת הכשרות באמצעים אחרים.

"אחריות הרבנות הראשית היא להבטיח כי הציבור שומר הכשרות יוכל לצרוך מזון כשר, ואין באפשרותנו להימנע מפרסום במצב שבו חשש להטעיה, כגון זה. אנו מצפים לפתרון הבעיה בהקדם ועומדים לרשות משרד הבריאות בכל עניין בדרך לפתרון. ברגע שבו תיפתר הבעיה נוציא בעזרת ה' הודעת עדכון", הוסיף.