ולרשטיין ודומב עם ראש הממשלה
ולרשטיין ודומב עם ראש הממשלהארכיון מועצת יש''ע

בשנת 1998 יצאה משלחת ישראלית שבראשה ראש הממשלה בנימין נתניהו לאחוזת וואי פלנטיישן שבמרילנד ארה"ב, למשא ומתן אינטנסיבי שמטרתו היתה החייאה של ההתחייבויות הישראליות שניתנו ליו"ר אש''ף יאסר ערפאת במסגרת הסכמי אוסלו.

מי ששימש באותה עת כראש לשכתו של ראש הממשלה היה אורי אליצור, איש התיישבות מובהק, מזכ"ל תנועת אמנה, ממייסדי גוש אמונים ותושב עפרה בעצמו.

אלא שבמסגרת תפקידו, היה אליצור מחוייב להשתתף במשלחת ראש הממשלה. במשך הימים הרבים שבהם נוהל המשא ומתן, שרר מתח רב בקרב ציבור המתיישבים ביהודה ושומרון. הנהגת מועצת יש"ע שלא ידעה לאן מועדות פניו של ראש הממשלה, החליטה להוציא משלחת לארה"ב, מתוך תקווה להשפיע על נתניהו.

מנכ"ל מועצת יש"ע פנחס ולרשטיין וסמנכ"ל ההסברה אהרון דומב (דומפה), הזמינו במהירות כרטיסי טיסה ונחתו בארה"ב. אורי אליצור, אחד האנשים הקרובים לראש הממשלה באותה עת, הצליח להכניס אותם אל אחוזת וואי והשניים ביקשו לדבר ביחידות עם ראש הממשלה כדי להביא אליו את קולם של המתיישבים. 

ראש הממשלה נתניהו הסכים לפגוש את השניים אולם באותה שעה עלה החשש כי האמריקנים מאזינים לכל מה שנעשה בכל אחד מחדרי האחוזה. אורי אליצור, ראש הלשכה והמתווך בין הצדדים מצא פתרון: החבורה הוצאה אל שדה פתוח, כיסאות הוצבו בו מבעוד מועד ומאבטחים נפרסו מסביב וכך שוחחו ולרשטיין ודומב עם ראש הממשלה באופן בטוח והעבירו לו באופן ישיר את המסר.

אחד מחברי המשלחת הישראלית הנציח את הרגע הזה במצלמתו והיום נמצאה התמונה בארכיון מועצת יש"ע.