לא למכירה. קבר דוד
לא למכירה. קבר דודפלאש 90

צעירים התבצרו הלילה (ראשון) בתוך קבר דוד בעיר העתיקה בירושלים, זאת נוכח הכוונה לפנות יהודים מהמקום לקראת ביקור האפיפיור.

חלק מהפעילים קשרו עצמם בשלשלאות. הצעירים דיווחו כי המשטרה במקום מפעילה אלימות.

הצעירים שכבלו עצמם מסרו "מדובר במחאה נגד ביקורו של האפיפיור. מדינת ישראל מתקפלת ומתרפסת למי שמייצג את הדת שעשתה צרות רבות לעם ישראל. אנחנו רוצים להביע מחאה נגדו  - לא נשכח ולא נסלח על מסעות הצלב, האינקוויזציה ושאר הרדיפות נגד עם ישראל".

מהמשטרה נמסר כי 26 נערים נעצרו בחשד שהתפרעו והחלו לתקוף שוטרים באזור הקבר.

עו"ד איתמר בן גביר המייצג חלק מהעצורים מטעם חננו אמר כי "המשטרה התנהגה בברוטליות ואלימות נגד צעירים שביקשו למחות על פינוי קבר דוד בעת ביקור האפיפיור.ביום שישי האחרון נזף בית המשפט במשטרה וקבע כי מותר למחות נגד האפיפיור במרחק של מאה חמישים מטר אך לפתע מסתבר כי המשטרה מצפצפת על ההחלטה ומבקשת להשתיק את המחאה".

בתוך כך האפיפיור פרנציסקוס הראשון יגיע היום (א') לביקור בישראל ובמערכת הביטחון נערכים להוצאתו לפועל של מבצע "גלימה לבנה".

מחר יגיע האפיפיור באמצעות מסוק מירדן לבית לחם ברשות הפלשתינית. האפיפיור אשר ייפגש עם יו"ר הרשות אבו מאזן ובכירים פלשתינים נוספים יערוך מיסה מיוחדת בכנסיית המולד בבית לחם ויבקר במחנה הפליטים דהיישה. לקראת שעות אחה"צ יסיים האפיפיור את ביקורו ברשות הפלשתינית וימשיך לירושלים לביקורו בישראל.

ביום השני לביקור יסייר פרנציסקוס בהר הבית וייפגש עם המופתי של ירושלים. אחר כך יניח זר על קבר הרצל ויבקר ביד ושם. הנשיא שמעון פרס, ראש הממשלה בנימין נתניהו, יו"ר הנהלת יד ושם אבנר שלו ויו"ר מועצת יד ושם הרב ישראל מאיר לאו ילוו את פרנציסקוס. לאחר מכן הוא ייפגש בהיכל שלמה עם הרבנים הראשיים לישראל.

במשטרת ירושלים נערכים בכוחות מתוגברים לאבטח את הביקור ומסרו כי רחבת הכותל תהיה סגורה למבקרים ביום ב' עד לשעה 10:30.

כמו כן, הסעות למתפללי הכותל יצאו מחניון קרתא בין השעות 05:00-05:30 , וחזרה מהכותל בין השעות 06:15-06:30. כניסה לתפילה בכותל במהלך שעות הביקור תתאפשר מרחוב השלשלת ורחוב הגיא.