מתוך עמוד האיום
מתוך עמוד האיוםמועצת בית אריה עופרים

ארבעה ארגוני טרור פלסטיניים חברו לפרסום הודעות איום על חייו של ראש מועצת בית אריה עופרים, אבי נעים. הסיבה – מאמציו של ראש המועצה לשמור על יחסי דו קיום עם תושבי הכפרים הפלסטיניים שמסביב.

על האיומים והתחושות שוחח אבי נעים בערוץ 7 ותהה כיצד זה התקשורת ורשויות האכיפה מתעלמות מהאיום על חייו של נבחר ציבור, בעוד על כל גרפיטי בנוסח 'תג מחיר' קיימת התנפלות ציבורית נרחבת.

מתקפת האיומים על חיי נעים החלה שלשום עם הפצתו של מנשר עליו חתומים ארגוני הטרור חמאס, החזית העממית, הפתח' והג'יהאד ובו קריאה לפגוע בנעים במידה וזה ימשיך להופיע בכפר לובאן הסמוך לבית אריה.

המנשר עצמו מחולק לשלושה חלקים. בחלק הראשון התייחסות לאסירים הפלסטינים הכלואים בישראל. חלקו השני מתייחס לעובדה שראש מועצת בית אריה מקיים יחסי ידידות עם תושבי הכפר הסמוך, לובאן, תוך תיאור האירועים שנעים לקח בהם חלק ובהם שמחות של תושבי הכפר, לוויות ואירועים. בחלקו השלישי של המנשר איום מפורש להתרת דמו של אבי נעים באם ייכנס שוב לכפר.

נעים מעיר על זכרונם הקצר של מנסחי המנשר כי כאשר ערביי הכפרים שמסביב נזקקים לפינוי באמבולנס או לכיבוי אש הם מתקשרים אליו למכשיר הטלפון הסלולארי על מנת לקבל את עזרתו. עוד הוא מזכיר את היום בו הנשים בעצמו את אחיינו של המוכתר של לובאן לאחר שזה נדרס. כל אלה אינם מועילים לו והוא נמצא כעת תחת מתקפה שלא הסתיימה במנשר אלא היא נמשכת גם היום.

נעים מספר כי ברשתות חברתיות ערביות פורסמה הקריאה לפגוע בו ובחייו ולדבריו האבסורד הגדול הוא שדווקא תושבים פלסטיניים מהכפר לובאן הם שיידעו אותו בדבר האיום על חייו. זאת מאחר וגם הם, כך להערכתו, יודעים עד כמה פורח ומשגשג כפרם מאז חיזוק הקשר עם השכנים היהודים.

לדבריו על רשויות האכיפה היה לחזק את האבטחה עליו בפרט כאשר ניתן למצוא את שמו שלו מפורסם במפורש במנשר ההסתה, והידיעה שהוא עצמו עובר בלובאן לא פעם במשך כל יום שכן מדובר בנתיב יציאה הכרחי מבית אריה. למרות כל זאת עד כה לא פנה אליו איש מגורמי המשטרה הבכירים על מנת להזהירו או להדק את האבטחה עליו.

באשר לתחושותיו מציין נעים כי הוא אמנם חש אי נעימות והוא מתהלך כאשר הוא חמוש ובאופן אישי הוא מהדק את האבטחה בביתו אך באופן מעשי אין בכוונתו להיכנע לתכתיבי ארגוני הטרור אלא להמשיך ולקדם את יחסי השכנות הטובים עם כפרי הסביבה, ועם זאת להמשיך לבנות ולהרחיב את ישובו על אף שעובדה זו היא שהפכה לצנינים בעיני מנסחי המנשר והמתקפה האינטרנטית.

בעקבות הדברים שיגרה הבוקר חברת הכנסת אורית סטרוק מכתב לשר לביטחון הפנים, יצחק אהרונוביץ', בדרישה למנוע פגיעה בנעים שמצידו תוהה מדוע רק חברת הכנסת סטרוק מצאה לנכון לפעול להגנתו.

במכתבה לשר כתבה סטרוק כי "משום מה נראה שלא נעשו מאז כל פעולות חקירה מיוחדות, ולא תוגברה רמת האבטחה בתוך בית אריה בכלל. מאות ערבים תושבי יו"ש עובדים במקום באורח יומיומי, סביב הישוב גדר לא-חכמה. אבקש תשומת לבך המיוחדת לאירוע חמור זה, שהוא בוודאי בבחינת סכנת חיים מיידית לנשוא האיומים: ראש מועצה בישראל. אבקשך לוודא שהתיק נחקר בעדיפות הראויה ומוקדש לו כוח האדם המשטרתי הראוי,ושמתבצעים מעצרי מנע על מנת למנוע פגיעה בראש המועצה ושהמשטרה ויתר גורמי הביטחון יעשו כל הנדרש על מנת לשמור על חייו של ראש המועצה".

מנשר האיום הראשון: