במשפחת חיל-האוויר מקפידים לחגוג בכל שנה עם "אפרוחי חיל-האוויר", נערים ונערות, אחים וילדים, ששכלו את יקיריהם ששרתו בתפקידים שונים בחיל וחוגגים השנה את הגעתם לגיל מצוות, באירוע מיוחד בבסיס פלמחים.

השנה, זכו האפרוחים הצעירים להכיר מקרוב את טייסת ה"חרב המתהפכת" על משימותיה ופעולותיה, לטייל בג'יפים בשמורת הטבע, ללמוד על תפקידם והכשרתם של מטיסי החוץ בבית הספר לכטב"ם (כלי טיס בלתי מאויש)ואף ולהתנסות בגיחה בסימולטור של טייסת מאמני הכטב"ם והמסוקים.

באירוע נכחו גם מפקד הבסיס תא"ל יואב לאור וראש להק כוח אדם תא"ל דוד ברקי. 

האלוף (במיל') הרצל בודינגר שמכהן היום כיושב ראש עמותת חיל-האוויר, אמר לאתר חיל האוויר כי "עבורי, האירוע הזה הוא התגלמותו של המונח משפחת חיל-האוויר, אתם סיבת הסיבות להתכנסותנו כאן יחד ואנו מחבקים אתכם בחום".

תחושת המשפחתיות הבולטת בחיל-האוויר מלווה את אנשיו מזה שנים רבות . זוהי אחת הסיבות שעבור אנשי החיל הקשר ההדוק עם המשפחות השכולות כל כך ברור מאליו והם תמיד מתקבלים בברכה בבסיסי החיל ובאירועים השונים בטייסות וביחידות.

"התכנסנו כדי לחגוג אתכם את כניסתכם למועדון הגדולים. מעתה, אתם בוגרים ומחויבים למסורת ולעם", אמר להם הרב סא"ל חגי ולוסקי, הרב הראשי של חיל-האוויר. "אין כוחנו אלא באחדותנו", הוסיף.

צילום: חיל האוויר, דובר צה''ל