קלינטון בכותל
קלינטון בכותלהקרן מלמורשת הכותל המערבי

המגזין ניוזוויק טוען כי גורמי ביטחון ישראלים האזינו לשיחת טלפון שקיים נשיא ארצות הברית דאז ביל קלינטון עם נשיא סוריה חאפז אל-אסד.

על פי הפרסום, השיחה בין השניים נערכה בתקופה שבה התקיימו מגעים רגישים לשלום במזרח התיכון, בשלהי שנות ה-90. 

באחת השיחות לכאורה קלינטון אומר לאסד כי ברק מודע להתחייבות שקיבל מיצחק רבין ולפיה תיסוג ישראל מכל הגולן. על פי התמליל, קלינטון ציין כי ברק אינו מתכחש להתחייבות אך אינו יכול להכריז על כך בפומבי מחשש לתגובת הציבור בישראל. עם זה, קלינטון מרגיע את אסד ואומר "אפשר להגיע להסדר. ברק מאמין שאתה איש של כבוד, ואני יודע שהוא אינו משחק משחקים". 

לפי הטענות, המודיעין הישראלי האזין גם לשר החוץ הסורי, כשזה שהה בניו יורק והתקשר לאסד כדי לדווח לו על פגישותיו הפרטיות עם גורמים אמריקנים

זו הפעם הרביעית שהמגזין מפרסם טענות לריגול ישראלי נגד ארצות הברית. הטענות על ריגול מצד ישראל מתבססות על ספר שייצא לאור בקרוב בבריטניה מאת אהרון ברגמן - "ניצחון מקולל: ההיסטוריה של ישראל והשטחים".

נציין כי ראש הממשלה התייחס לטענות אלה בראיון שהעניק לפני שבוע לסוכנות "בלומברג", "מדובר בשקר וכזב. מאז ג'ונתן פולארד, לפני כמעט 30 שנה, ישראל לא ביצעה שום פעולות ריגול בארה"ב, נקודה. לא התבצע ריגול ישיר או עקיף".