השר ישראל כץ
השר ישראל כץצילום: פלאש 90

שר התחבורה ישראל כץ (הליכוד ביתנו) תוקף בחריפות את התנהלותו של יו"ר ועד עובדי נמל אשדוד, אלון חסן, וקורא להסתדרות לפטרו לאלתר.

"נמל אשדוד חוזר לשליטת מדינת ישראל", אמר בראיון ל"פגוש את העיתונות'' בערוץ 2. "התייצבתי נגד זה שנמל אשדוד השתלט על הייבוא והייצוא, לכן פניתי להקים נמלים פרטיים מתחרים, כי זה משפיע על יוקר המחיה של מדינת ישראל. עכשיו המשטרה ומדינת ישראל כולה רואה מול מה אני התייצבתי".

שר התחבורה העיד כי איימו על חייו אך הדגיש כי הוא אינו מתרגש מכך. "היו עליי הרבה איומים, אבל מאחר ועמדותיי ברורות ואמרתי שזה לא משנה אין לזה משמעות כלפי. אני לא מתרגש מאמירות כאלה".

"מתייצב אדם ואומר בצורה בוטה שהוא ייקח אנשים ויעביר אותם ממפלגה למפלגה כדי לפגוע בי, שאני לא אבחר בליכוד, כדי שאני לא אוביל מדיניות שהיא מדיניות נכונה", הוסיף.

כץ הזכיר כי במשך שנים ארוכות חששו הממשלות לטפל בנמלי הים. "אני הייתי הראשון שעשיתי את זה. בניגוד לקודמי בניתי במשך שנים רפורמה של הכנת מכרזים שתציע אלטרנטיבה ודרכה אפשר היה לצאת למלחמה. עד אז למרות כל מה שהיה איש לא התקרב לנמלים בגלל עוצמת האיום לשתק את המדינה".

הוא קרא להסתדרות וליו"ר הנבחר אבי ניסנקורן לפטר את חסן ולא רק להשעותו. "אמרתי בעבר ואני אומר שוב גם לעיני וגם ליו"ר ההסתדרות המיועד ניסנקורן - לא צריך להשעות אותו צריך לסלק אותו, זה שהחזירו אותו אחרי הפעם הראשונה זו היתה טעות".

"בלי שום קשר לחקירת המשטרה גם ככה ניצחנו", הדגיש שר התחבורה. "הנמלים החדשים הולכים לקום בלי שום הסכמות ובתי הדין לעבודה הבינו את זה. נניח אבני פינה תוך 3 חודשים לנמל חדש באשדוד".

"הנמל החדש יהיה וחסן לא יהיה. זה היה ברור לי והודעתי את זה. אמרתי את זה ברשות שדות התעופה, שאני ארים כוסית בנמל אשדוד בלי היו"ר הנוכחי. העבודה של חסן היא לא התחום שלי, אבל על ראשות הוועד אני אאבק", הבטיח.

"ההסתדרות צריכה להודיע שהוא מפוטר מראשות הוועד, ולא להיכנע ללחצים שלו, יו"ר ההסתדרות צריך להראות שהתופעות האלה עברו ואין להם יד. גם יו"ר ההסתדרות מפחד ממנו, הם נהגו בשלטון של פחד שאני התייצבתי מולו", כך כץ.