יחגגו או יתאכזבו? נבחרת הולנד
יחגגו או יתאכזבו? נבחרת הולנדצילום: פלאש 90

אחרי שהבנו מי הקבוצות בבית א' שיכולות לעבור שלב, נציג פה את אלה של בית ב'. נתחיל מהזאת שמועמדת אבל לא יציבה מספיק ופצועה מאוד, ונכיר גם את זו שאין לה שום סיכוי. או בשמם המלא: הולנד ואוסטרליה.

הולנד

כשבנבחרת שלך משחקים שחקנים מהליגות הבכירות באירופה אתה חייב שיהיה לך חוזה חתום כבר לעונה הבאה. שכן, עם שחקנים כמו: נייג'ל דה יונג ממילאן האיטלקית, ווסלי סניידר מגלאטסראי, אריאן רובן מבאיירן מינכן, רובין ואן פרסי ממנצ'סטר יונייטד, קלאס יאן הונטלאר משאלקה ודירק קאוט מפנרבחצ'ה - כל דבר מלבד העפלה אל השלב הבא תהיה כישלון חרוץ ושמך הטוב כמאמן טוב יהיה מושא ללגלוג ולא הרבה קבוצות ירצו אותך. אולי בגלל זה לואיס ואן חאל כבר חתם מזמן במנצ'סטר יונייטד האנגלית, במקומו של דייויד מויס שפוטר אחרי כמה חודשים בתפקיד.

ואן חאל מאמן את האורנג' (נקראים כך בשל המדים הלאומיים שצבעם כתום) בקדנציה שניה, אחרי שב-2002 לא הצליח להעפיל איתה למונדיאל והתפטר בשל כך. מי שאימן את הולנד לפני שואן חאל חזר לסיבוב נוסף היה ברט ואן מרוויק. ואן מרוויק היה שם במונדיאל האחרון אז ב-2010 כשפגש בגמר את ספרד והפסיד לה 0:1 קטן, למרות טורניר אדיר מצידם של שחקניו. אותו ואן מרוויק היה שם גם ביורו 2012, אז נבחרתו לא הצליחה לעלות מבית המוות והודחה כבר בשלב מתקדם. ופה בדיוק הסיפור - הולנד היא נבחרת לא יציבה. האם מאמן אחר בדמות ואן חאל יצליח במקום שקודמו כשל? נחיה ונראה. בינתיים התואר היחיד בטורניר הזה שהולנד מחזיקה בו הוא: הנבחרת הטובה ביותר שמעולם לא זכתה.

שימו לב ש: מיד אחרי המונדיאל הקרוב, יטוס ואן חאל לאמן את מנצ'סטר יונייטד מהליגה האנגלית. במנצ'סטר יאמן ואן חאל את רובין ואן פרסי, חלוצו שבנבחרת הכתומה. האם ואן פרסי יכבוש סוף כל סוף בטורניר הגדול לכבוד מאמנו החדש? 

הסגל המלא:

טים קרול (ניוקאסל יונייטד), יאספר קילסן (אייקס) ומישל וורם (סוונסי סיטי).

פול וורהאג (אוגסבורג), דאריל יאנמאט (פיינורד), ג'ואל ולטמן (אייקס), סטפן דה וורי (אייקס), רון ולאר (אסטון וילה), ברונו מרטינס אינדי (פיינורד), טרנס קונגלו (פיינורד), דיילי בלינד (אייקס)

לירוי פר (נוריץ' סיטי), נייג'ל דה יונג (מילאן), ג'ורדי קלאסי (פיינורד), ג'ונתן דה גוזמן (סוונסי סיטי), ג'ורג'יניו ווינלאדון (פ.ס.וו), ווסלי סניידר (גלאטסראי).

אריאן רובן (באיירן מינכן), רובין ואן פרסי (מנצ'סטר יונייטד), קלאס יאן הונטלאר (שאלקה), דירק קאוט (פנרבחצ'ה), ג'רמיין לנס (דינמו קייב) וממפיס דיפאיי (פ.ס.וו).

דבר המומחים: בבית שיפגיש אותה שוב עם ספרד החזקה ועם צ'ילה ההתקפית - הולנד בבעיה גדולה. תוסיפו לזה את פציעתם של שלוש שחקני ההרכב הראשון: ואן דר ויל, סטורסטמן ורפאל ואן דר וארט - הולנד לא עולים לשלב הבא. אלא אם כן, סוף סוף יצליח ואן פרסי להגיע לטורניר גדול ויכבוש בצרורות. 

אוסטרליה

הנבחרת האוסטרלית הצליחה להגיע למונדיאל בחסד וממש לא בזכות, זאת אחרי שהעפילה ממוקדמות אסיה הקלים ביותר ולא ממוקדמות אוקיאניה כמו שהיה נהוג לפני שנים רבות. זהו המונדיאל השלישי ברציפות של האוסטרליה והחמישי בכלל, כשהשיגה הגדול ביותר היה לפני קצת יותר מעשור, כשהצליחה להגיע עד שלב שמינית הגמר ב-2002.

אז אמנם יש לנבחרת האוסטרלית קביעות בטורניר הגדול בעולם, ואפילו שחקנים שמפוזרים בליגות טובות, אבל פה נגמרו נקודות האור עבורם. הבית הקשה בשילוב שחקנים שלא בשלים עדיין להובלת הנבחרת, יביאו למפלות קשות מול ספרד הולנד וצ'ילה. נקודות בטוחות עבור היריבות.

שימו לב ש: שחקן בן 34 שמשחק בניו יורק רד בולס הוא כוכבה של הנבחרת, קוראים לו טים קייהיל. זהו החלוץ, המנהיג, הלוחם והשחקן האחרון מהדור ההוא שהולך ונעלם בסגל אוסטרליה. עליו בנויה כל הנבחרת. הספיק בשביל להבין כמה המצב של הנבחרת גרוע? 

הסגל המלא: 

מארק בריגיטי (ניוקאסל ג'טס), יוג'ין גאלקוביץ' (אדלייד יונייטד), מיץ' לנגרק (דורטמונד), מאט ראיין (ברוז').

ג'ייסון דייוידסון (הראקלס), איבן פראניץ' (בריסביין), קרטיס גוד (ניוקאסל), ראיין מקגאוון (שנדונג), מת'יו ספירנוביץ' (ווסטרן סידני וונדררס), אלכס ווילקינסון (ג'ונבוק מוטורס), לוק ווילקשייר (דינמו מוסקבה), ביילי רייט (פרסטון נורת' אנד).

אוליבר בוזאניץ' (לוצרן), מארק ברשיאנו (אל חאראפה), ג'וש ברילנטה (ניוקאסל ג'טס), ג'יימס הולנד (אוסטריה וינה), מייל ג'דינק (קריסטל פאלאס), מאסימו לונגו (סווינדון טאון), מאט מקיי (בריסביין), מארק מיליגן (מלבורן ויקטורי), טום רוגיץ' (סלטיק), אדם סארוטה (אוטרכט), דריו וידוסיץ' (סיון).

טים קייהיל (ניו יורק רד בולס), בן הלורן (דיסלדורף), ג'וש קנדי (נגויה גראמפוס), מת'יו לקי (פרנקפורט), טומי אוור (אוטרכט), אדם טגארט (ניוקאסל ג'טס), ג'יימס טרויסי (אטאלנטה).

דבר המומחים: לא צריך להיות מומחה בשביל להבין שאוסטרליה היא היריבה החלשה ביותר בבית הזה ואולי בכל המונדיאל כולו. בואו נאמר את זה ככה - אם תהיה קבוצה אחת שלא תוציא את מלוא הנקודות מאוסטרליה, היא גם לא תהיה בשלב הבא. 

לסיכום - ספרד תעלה מראש הבית, צ'ילה תפתיע ותעלה גם היא למשחק מול ברזיל בשלב הבא. סאנצ'ס מול ניימאר.