אילוסטרציה
אילוסטרציהצילום: פלאש 90

בירושלים יתקיים מחר (שני) כינוס גדול של תלמודי התורה הציונים תורניים שאינם משויכים לתכנית הלימודים המוסדרת של משרד החינוך.

האירוע שיתקיים לקראת חג השבועות יכלול מפגש עם הרבנים הראשיים, הרב שלמה עמאר וצעדה של תלמידים והוריהם אל רחבת הכותל המערבי.

ביומן ערוץ 7 שוחחנו עם מנהל תלמוד התורה 'מוריה' באלעד, הרב יששכר רקובר, שסיפר על חשיבותו של האירוע ומה שצפוי בו.

לדברי הרב רקובר האירוע כולו הוא עוד צעד בדרך להתאגדותם של תלמודי התורה תחת מסגרת חינוכית אחת בהנהגתו ובנשיאותו של הרב נחום נריה שגם אותו יפגשו התלמידים וההורים במהלך הכינוס מחר.

לקראת מהלך האיחוד מקודמים כנסים וכינוסי מנהלים כאשר גולת הכותרת המאחדת את המסגרות השונות היא התפיסה ולפיה התורה היא העומדת במרכז החינוך, מרכז החיים השאיפות והרגשות, כלשונו של הרב רקובר.

האירוע שבו ייקחו חלק כאלף וחמש מאות הורים וילדים יהווה בין השאר גם מפגן כוח אל מול משרד החינוך שלדברי הרב רקובר מתייחס לתלמודי התורה הציונים כ'בן חורג'. לדבריו "לא יודעים שם איך לאכול אותנו. אנחנו לומדים לימודי תורה ברמה גבוהה, לימודי חול ברמה סבירה והבוגרים שלנו גם הולכים לצבא".

לטעמו משרד החינוך אמור היה להרים על נס את תלמודי התורה הללו ולנהוג בהם ללא אפליה כלכלית או אחרת על אף שהרוח הנושבת מהם היא של חינוך שאותו ואת היקפו יקבעו רבנים ולא אנשי מקצוע מטעם  המשרד. "רק תלמידי חכמים יחליטו איזה מקצועות ילמדו, באיזה היקף ומאיזה גיל זה יתחיל", אומר הרב רקובר ומדגיש כי באירוע ייקחו חלק רק 1500 תלמידים והורים בשל מגבלה לוגיסטית אך מספרם של הלומדים במסגרות המדוברות הוא גדול לאין ערוך".