בית הדין הרבני
בית הדין הרבניצילום: פלאש 90

עו"ד בתיה כהא דרור, מנהלת ארגון "מבוי סתום" למען נשים עגונות ומסורבות גט, פנתה לשרת המשפטים ציפי לבני המשמשת גם כיו"ר הועדה למינוי דיינים, לקראת הדיון בועדה על מינוינ דיינים לביה"ד הגדול לערעורים.

כהנא דרור מציינת במכתב, שהעתקים ממנו נשלחו לכל חברי הועדה, כי "בימים האחרונים מתרבות השמועות המערערות על פסק דינו פורץ הדרך של הרב אוריאל לביא בעניין מתן גט לאישה עגונה באמצעות 'זיכוי גט'".

לדבריה, "קשה להפריז בחשיבותו של פסק דין מנחה זה, המראה כי יש בכוחה של ההלכה למצוא פתרונות לכלל בעיות העגינות וסרבנות הגט, במידה בה העומדים בראש מערכת השיפוט ופסיקת ההלכה לוקחים אחריות ומתמודדים עם הבעיות העומדות לפתחם".

"אומץ ליבו נחישותו והאמת שהייתה נר לרגליו של הרב אוריאל לביא , מהווים מודל של תכונות הנדרשות לדיין המכהן בתפקיד כה רם, משרת ציבור, אשר גורל עשרות אלפי אזרחים ואזרחיות נתונים בידיו", טוענת כהנא דרור.

כהנא דרור מוסיפה במכתב, כי "מינויו של הרב לביא לבית הדין הגדול הינו בבחינת מסר של תמיכה בדיינים פורצי דרך העשויים לחולל שינויי משמעותי במעמדן של נשים בהליכי הנישואין והגירושין, וכנגד המקטרגים והשוללים את פסק הדין".

"כשרה המפנה לא מעט משאבים לרפורמות במערכת בתי הדין הרבניים, לטובת שיפור ענייני המעמד האישי בישראל, אנו מבקשות את תמיכתך הבלתי מסויגת במינויו של הרב לביא לבית הדין הגדול", חותמת כהנא דרור את מכתבה.