איביי אי ביי EBAY
איביי אי ביי EBAYרויטרס

כמעט מדי חודש אנחנו מתבשרים על חברה מסחרית כלשהי שנפלה קורבן למתקפת סייבר כזו או אחרת.

החודש היה זה תורה של ענקית הקניות המקוונות eBay להודות שמאגר הנתונים שלה נפרץ ולהמליץ למשתמשים להחליף את סיסמת ההתחברות שלהם לשירות מחשש לניצול לרעה של פרטים אישיים של המשתמשים. עם זאת, ב-eBay ציינו שנתונים פיננסיים, כמו פרטי אשראי, לא נחשפו לתוקפים.

אם אתם נמנים עם משתמשי eBay ועדיין לא החלפתם את הסיסמה שלכם מומלץ לעשות זאת כעת ולהקפיד על בחירת סיסמאות מורכבות שלא יפרצו בקלות.

משתמשי האנדרואיד על הכוונת

מערכת ההפעלה של גוגל לסמארטפונים וטאבלטים נמצאת על הכוונת של פושעי הרשת כבר זמן רב, וכמות האיומים לאנדרואיד ממשיכה לעלות בהתמדה. במהלך מאי פרסם המשרד לביטחון פנים אזהרה למשתמשי האנדרואיד מפני תוכנה זדונית לגניבת פרטים אישיים מהמכשיר המופצת בין המשתמשים כקישור בהודעת SMS.

כאמצעי זהירות, בחברת ESET ממליצים לעולם לא ללחוץ על קישורים בהודעות SMS או באפליקציות להתכתבויות מידיות כגון וואטסאפ, סקייפ ודומיהן, אם אינכם בטוחים לחלוטין שהקישור הגיע ממקור אמין ושהוא בטוח. קישורים ל"תמונות מביכות" שלכם או הודעות בעלות תוכן דומה צריכות לעורר בכם חשד גם אם הן הגיעו, לכאורה, מאדם שאתם מכירים וסומכים עליו.

כרטיס חינם להופעה של הרולינג סטונס? הונאת פייסבוק

בעוד מספר ימים יעלו על הבמה בישראל חברי להקת הרוק הוותיקה – הרולינג סטונס. אם עדיין לא השגתם לעצמכם כרטיס ואתם מחפשים מציאות שימו לב שלא ליפול בפח של הונאה כלשהי.

בתחילת מאי הזהירה ESET מפני הונאה ברשת החברתית המבטיחה הגרלה של כרטיסים בחינם להופעה של הרולינג סטונס בכל המדינות אליהן מתכננת הלהקה להגיע במסגרת סיבוב ההופעות הנוכחי שלה – ובכללן ישראל. מטרת ההונאה הייתה להשיג פרטים כמו כתובת, מספר טלפון ונתונים אישיים נוספים מהקורבנות.