ברקת בכנס ירושלים, הבוקר
ברקת בכנס ירושלים, הבוקרניסים לב

ראש העיר ירושלים ניר ברקת התייחס אחר הצהריים (חמישי) לפרסום המכרזים לבניית מאות יחידות דיור בירושלים.

ברקת בירך את שר השיכון אורי אריאל על פרסום המכרזים והדגיש כי "בניה בירושלים היא הכרחית להתפחות העיר ולמתן אפשרות לזוגות צעירים לקנות בה דירה ולבנות בה את עתידם".

ראש העיר מתח ביקורת מרומזת על ההחלטה לפרסם את המכרזים כתגובה לממשלת חמאס-פתח. "בניה בבירת ישראל היא לא עונש לאיש, אלא זכות גדולה והיא צריכה להימשך באופן רציף ללא הקפאות ובמשך כל השנה ולכל המגזרים", אמר.

משרד הבינוי והשיכון ורשות מקרקעי ישראל הוציאו אמש מכרזים ל-1500 יחידות דיור ביהודה ושומרון וירושלים, זאת כחלק מהתגובה הישראלית להקמת הממשלה הפלסטינית החדשה.

מלשכתו של השר אורי אריאל נמסר כי באפרת ישווקו 223 דירות חדשות, בביתר עילית 484 יח"ד, בגבע בנימין (אדם) 38 יח"ד, באריאל 76 יח"ד, באלפי מנשה 78, בגבעת זאב 155 יח"ד, מתוכן 55 באגן האיילות, ובשכונת רמת שלמה בירושלים 400 דירות חדשות.

יו"ר ועדת חוץ ובטחון, ח"כ זאב אלקין (הליכוד) אמר לערוץ 7 כי "מדובר בטיפה בים שהיא לבדה לא תוכל לענות על הצרכים המינימליים שיוכלו להבטיח את הרוב היהודי בעיר הבירה ולהבטיח גבולות ביטחוניים למדינת ישראל".

"אני קורא לממשלה להסיר את כל החסמים על הבניה. בזמן שאבו מאזן מתחבק עם המחבלים מחמאס, הגיע הזמן להפסיק להיות פרייארים ולהתחיל לדאוג לאינטרס הלאומי-ישראלי ולא לאינטרס הפלסטיני", הוסיף.