הכתובות שרוססו באבו גוש
הכתובות שרוססו באבו גושפלאש 90

כתב אישום הוגש היום (ראשון) לבית המשפט המחוזי לנוער בירושלים נגד צעיר בן 18 מיצהר אשר מואשם במעורבות באירוע "תג מחיר" בישוב הערבי אבו גוש לפני כשנה.

כתב האישום מייחס לנער ביצוע עבירות של השחתת פני מקרקעין מתוך מניע גזעני וחבלה במזיד ברכב מתוך מניע גזעני.

על פי כתב האישום, שהוגש ע"י עו"ד אביעד דוויק, החליטו הנער ואנשים נוספים שזהותם אינה ידועה, לפגוע בכלי רכב באמצעות ניקוב הצמיגים ולרסס סיסמאות בישוב אבו גוש.

על מנת לבצע את ההחלטה הצטיידו הנער והמעורבים הנוספים בתרסיס צבע וכבלים חדים שישמשו בידם לניקוב הצמיגים.

מכתב האישום עולה עוד, כי במחצית חודש יוני אשתקד הגיעו הנער ושותפיו באוטובוס אל הישוב קרית ענבים ממנו צעדו אל אבו גוש. בסביבות השעה 2:30, בחסות החשכה, הגיעו הנער וחבריו לרחוב הנטאף באבו גוש וכתבו על אחד הרכבים במקום וכן ריססו על גדרות במקום כתובות "גזענות או התבוללות" וכן "ערבים החוצה".

הנער ושותפיו ניקבו את צמיגיהם של 34 כלי רכב שחנו באותה העת ברחוב, מתוך רצון לפגוע ברכבים השייכים לתושבים הערבים הגרים במקום.

הפרקליטות מבקשת לעצור את הנער עד תום ההליכים.

עו"ד עדי קידר המייצג את הנאשם מטעם 'חוננו' מסר בתגובה, כי "כתב האישום הוגש רק היום, ולא בטעות בניגוד למקובל בקשת המעצר לא מפרטת את טיב הראיות, שכן למיטב הבנתנו ועוד בטרם עיון מעמיק בחומר, עולה תמונה של ראיות קלושות שלא יכולות לבסס הרשעה. נראה כי לאחרונה נוקטת הפרקליטות בדרך של קמפיין תקשורתי ויחצנות משטרתית בכדי להשפיע על החלטות ביהמ"ש בעזרת התקשורת ודעת הקהל. אני סמוך ובטוח כי לאחר שנעיין בחומר תתגלה האמת והקושי הראייתי יביא לשחרורו המיידי של הנאשם".

מארגון חוננו המלווה את העצורים נמסר: "נראה כי בפרקליטות ובמשטרה החליטו על גישה חדשה לפיה ניתן להגיש כתבי אישום גם ללא ראיות, והכל בכדי להשיג כותרות בתקשורת. הלוואי שהיינו רואים מאמצים כאלו בטיפול בטרור הערבי ובהצתת בתי כנסת. ככל הנראה הלחץ הציבורי בנושא תג מחיר, לצד הצורך של היחידות להצדיק את תקציבי העתק שהושקעו בהן, העבירו כמה אנשים על דעתם".