כפר בדואי בנגב
כפר בדואי בנגבאילוסטרציה. פלאש 90

הממשלה אישרה את הקמת ועדת שרים לענייני הסדרת התיישבות ופיתוח חברתי כלכלית של הבדואים בנגב בראשותו של ראש הממשלה בנימין נתניהו.

שר החקלאות ופיתוח הכפר, יאיר שמיר, ישמש בממלא מקום יו"ר הוועדה.

הוועדה תעסוק בפרויקטים שונים בנושאי פיתוח חברתי, כלכלה, תעסוקה, השכלה, חינוך, רווחה ומתן שירותים לתושבים בקרב הבדואים בנגב ובהקצאת מקורות תקציבים ליישום פרויקטים אלה לצד הסדרת ההתיישבות.

לדברי השר שמיר, "מתחייב פתרון מערכתי כולל ומשותף להשגת פיתוח כלכלי חברתי של הבדואים בנגב".

"הוועדה תקדם ותייעל טת הטיפול הממשלתי בסוגייה הלאומית החשובה זו במטרה להביא למפנה במצבם של הבדואים בנגב תוך קירוב בין המדינה לאזרחיה והאצת פיתוח הנגב לטובת כלל יושביו", הוסיף השר שמיר.

מנגד, ח"כ זבולון כלפה (הבית היהודי), תושב הנגב, הביע ספקות בנוגע ליכולתה של הועדה ליצור את השינוי הנדרש במצב הבדואים ובמצבו של הנגב.

"אני שמח שסוף סוף מוקמת ועדת שרים לענייני המגזר הבדואי בנגב, על הקמת הועדה סיכמתי כבר לפני חודשים רבים עם השר בגין במסגרת ההבנות לקראת הצבעה לקריאה ראשונה בוועדת הפנים", אמר כלפה.

לדבריו, "כשאני בוחן את הדברים היום, קרוב לחצי שנה מאז עברו הסמכויות למשרד החקלאות אני מאוד מסופק לגבי היכולת של הוועדה לקדם הדברים בפועל בשטח. הזמן חולף ודברים לא זזים ובינתיים מתקבעת מציאות של תפיסת שטחים בלתי חוקית בשטחי הנגב. הגיע הזמן שמשרד החקלאות יעבור מדיבורים למעשים ויקדם פעולות מעשיות לטובת הבדואים לטובת הנגב ולטובת מדינת ישראל כולה".