דפי הסידורים מקרוואן חב"ד שהוצת
דפי הסידורים מקרוואן חב"ד שהוצתלשכת מוזס

יו"ר סיעת יהדות התורה, ח"כ מנחם אליעזר מוזס, תקף היום (שני) את כלי התקשורת שלטענתו מתעלמים לחלוטין מתופעת הצתות בתי כנסת אך מדווחות על כל פעולת "תג מחיר".

"בשבועות האחרונים הוצתו ונשרפו מספר בתי כנסת בארץ", אמר מוזס במליאת הכנסת. ''בשבת שלפני האחרונה, הוצת ונשרף כליל קרוואן של חב"ד המשמש כבית כנסת בתחנת דלק בכביש 6". 

"באירוע אחר בפתח תקווה הצית אלמוני כמה סידורי תפילה וניסה להצית את ארון הקודש בבית כנסת ברחוב חובבי ציון בעיר. הוא נכנס למקום, שפך חומר דליק, הצית אותו ונמלט", הוסיף ח"כ מוזס. ''בשבת האחרונה נשרף בית כנסת בעיר עמנואל".

לדבריו האירועים הללו כמעט ולא זכו לסיקור בכלי התקשורת. "כשאיזה טיפש צייר סיסמאות 'תג מחיר' בקליניקה של רופא שיניים ערבי ביקנעם, תופעה שאני מגנה, התקשורת עטה על זה ודשה בזה שוב ושוב. אני עצמי שמעתי את הידיעה הזו בפתיחת מהדורות החדשות שבע פעמים".

מוזס הציג לחברי הכנסת את השרידים הבודדים של ה"שמות" מהסידורים וספרי הקודש, שנותרו מבית הכנסת של חב"ד בכביש 6 שכאמור, עלה באש.

"מצער שכאשר שומעים על שריפת בית כנסת בתפוצות, מייד נזעקים, מוחים ומגנים. לעומת זה בישראל זה עובר לסדר היום ללא שום תגובה. אין זאת אלא תוצאה של מערכת ההסתה והשנאה המתמשכת כנגד הדת והמסורת", טען ח"כ מוזס.