הפנים היפות של היהדות. הרב בן דהן באמציה
הפנים היפות של היהדות. הרב בן דהן באמציהיח''צ

בית הכנסת הראשון בקיבוץ כרמים, שהיה בעברו קיבוץ של השומר הצעיר, נחנך במעמד סגן השר לשירותי דת הרב אלי בן דהן, הרב הראשי לישראל הרב דוד לאו, ח"כ זבולון כלפה, ראש המועצה האזורית בני שמעון, סיגל מורן והרב האזורי הרב גבי קדוש.

קיבוץ כרמים היה בעברו קיבוץ מובהק של תנועת השומר הצעיר. בשנים האחרונות עבר הקיבוץ שינוי עם קליטתם של צעירים ומשפחות נוספות.

במסגרת התהליך צמח הקיבוץ מעשרות בודדים ליותר ממאה תושבים. הצעירים ביקשו לגבש לקיבוץ חזון אקולוגי של פיתוח בר קיימא, וקבלת אוכלוסייה מגוונת. כיום מתגוררים ביישוב דתיים וחילוניים מכל קצות הקשת, החל מבני השומר הצעיר ועד בוגרי ישיבות. מערכת החינוך לגיל הרך משותפת לדתיים ולחילונים, אך בתי הספר היסודיים כבר נפרדים.

במהלך שמונה השנים האחרונות לא היה בית כנסת בקיבוץ, והמשפחות הדתיות והמסורתיות נאלצו להתפלל באולמות הקיבוץ. השבוע, לראשונה נחנך בית כנסת בקיבוץ לטובת חבריו.

סגן השר לשירותי דת, הרב אלי בן דהן שנכח בחנוכת בית הכנסת אמר כי "הקיבוץ המתחדש כרמים מסמל את העומק האמיתי של עם ישראל. חיים בו בצוותא דתיים וחילונים מתוך כבוד, הפריה וסובלנות. יחד הם מצליחים לשמר את אחדות העם ולהציג בעיקר את הפנים היפות של היהדות".