ההשתלטות על הישיבה ביצהר
ההשתלטות על הישיבה ביצהרדובר צה"ל

שר הביטחון, משה (בוגי) יעלון, קיבל היום (חמישי) את המלצת צה"ל וגורמי הביטחון להאריך את צו התפיסה החל על ישיבת "עוד יוסף חי" ביצהר, בגינו השתלטו כוחות מג"ב על הישיבה והם שוהים בה מאז.

צו התפיסה הוארך בשלושה חודשים נוספים. תפיסת הישיבה על ידי הכוחות התבצעה בשל פעילות ''פשיעה לאומנית'' שהתקיימה באזור.

בתום דיון שהתקיים בנושא אמר שר הביטחון יעלון כי "אנו ממשיכים במאבק חסר הפשרות בפשיעה הלאומנית של גורמים קיצוניים. לא נרפה מכך ונוסיף לפעול ביד קשה כלפי אותם גורמי טרור עבריינים אשר פועלים נגד חיילי צה"ל, שוטרים ופלסטינים תמימים, ולכן קיבלתי את המלצת גורמי הביטחון להאריך את צו התפיסה בישיבה.

''הפעילות האלימה הזו אינה משקפת ערכים יהודיים ואינה מוסרית, והיא פוגעת במדינת ישראל וברוב המכריע, הממלכתי ושומר החוק בהתיישבות", הדגיש יעלון והוסיף כי ''אנו נמצאים בעיצומו של מהלך נרחב לטיפול שורש בתופעה, ואסור לנו לתת לטרור מהסוג הזה להרים ראשו".

שר הביטחון טען כי לתפיסת הישיבה על ידי כוחות הביטחון יש השפעה ''חיובית ומרסנת'' בכל הקשור להורדת מפלס האלימות ביצהר ובסביבתה, כלשונו, ''כמו גם לחיזוק מעמדם של הכוחות הממלכתיים ביישוב אשר מעוניינים להקיא מקרבם את הגורמים האלימים".

דובר היישוב יצהר, עזרי טובי, מסר בתגובה כי "אנו מוחים על החלטת שר הביטחון להמשיך את כיבוש הישיבה. החלטת תושבי יצהר על קווים אדומים בכל הקשור לפגיעה בכוחות הביטחון היא היא הגורם היחיד המשפיע והמרסן בכל הקשור להרגעת הרוחות ביצהר.

"לעומת זאת התנהלות הדורסנית החד צדדית של מערכת הביטחון רק יוצרת השפעה הפוכה של הגדלת התיסכול והזעם בקרב ההתיישבות. הנהגת היישוב לא מעוניינת להקיא אף אחד מהתושבים ומזועזעת מההחלטה. להזכיר, הטרור כלפי אזרחי ישראל וכוחות הביטחון שוכן בכפרים הערביים ולא ביצהר כפי שצוין בהודעת משרד הביטחון", אמר.