ניר ברקת
ניר ברקתצילום: פלאש 90

בית המשפט המחוזי בירושלים, בראשות השופט דוד מינץ, דן היום (ראשון) בעתידו של מכון לנדר לאחר שבית המשפט הוציא צו הקפאה זמני למוסד האקדמי שנקלע לחובות בהיקף של 22.5 מיליון ש"ח ומצוי במצוקה תזרימית קשה.

ראש העיר ירושלים ניר ברקת השתתף בדיון וקרא למועצה להשכלה גבוהה לבחון באופן רציני את החלופות האפשריות למכון לנדר, שכן סגירתו תהווה פגיעה קשה בירושלים.

"קיימתי פגישת חירום בביתי ביום שישי האחרון במטרה לגייס את כלל הגורמים להצלת המכון. שוחחתי עם הסטודנטים, המרצים, העובדים, הנאמנים, וכולם יחד עם העירייה מאוחדים יחד בערבות הדדית ברצונם להציל את המוסד ולהביא להבראתו והצלחתו", אמר ברקת.

לדבריו, אסור לוותר על האפשרות להציל את "לנדר". ''סגירת מכון לנדר תהיה פגיעה קשה בעיר ירושלים, בסטודנטים ובעובדים, במרקם הקהילתי הכל כך חשוב ותהיה בבחינת צעד אחורה במאמצי העירייה לפיתוח ההשכלה הגבוהה בעיר. עזרו לנו להמשיך לפתח את העיר ירושלים, לחזק את מוסדות ההשכלה הגבוה שלה ואת צעיריה".

ברקת הוסיף כי "מכון לנדר חשוב לירושלים. לומדים בו 1200 סטודנטים, ועובדים בו עשרות עובדים ומרצים. זהו מוסד חינוכי מוסד ייחודי הנותן מענה לקשת רחבה של סטודנטים בתחומי לימוד רבים: חינוך וחברה- כולל טיפול בליקויים למידה ומוגבלויות; יהדות ולימודי ירושלים; מנהל עסקים תוך שילוב קמפוס כללי וחרדי הנותן מענה למאות סטודנטים וסטודנטיות חרדיות".