חיילי הנח"ל בשכם
חיילי הנח"ל בשכםדובר צה"ל

חברת הכנסת חנין זועבי (בל"ד) התעמתה הבוקר (שלישי) בשידור עם שרון גל ברדיו תל אביב, וטענה כי חוטפי שלושת הנערים אינם טרוריסטים.

בפתח הראיון נשאלה ח''כ זועבי על הסרטון של הנער מוחמד זועבי מנצרת בו כינה את חוטפי הנערים "טרוריסטים", סרטון שזכה לאלפי צפיות.

בתחילה טענה זועבי שהיא אינה מכירה אותו, לאחר מכן סתרה את עצמה ואמרה שהיא יודעת עליו המון פרטים. "הוא בן למשפחה מגורשת, אמא שלו גרה בנצרת עלית עכשיו, הוא לומד בבית ספר יהודי".

זועבי הטיחה האשמות בנער, כמו "הוא נער מפוקפק, מעוות זהות". לבסוף, טענה כי לעניות דעתה החוטפים הם לא טרוריסטים, ושהיא לא מופתעת שדבר כזה קורה בארץ ישראל.

"את לא מגדירה את החוטפים טרוריסטים?", נשאלה זועבי על ידי שרון גל וענתה ''זה מוזר שאנשים שנמצאים תחת כיבוש ושחיים חיים לא נורמליים, חיים במציאות שישראל חוטפת כל יום אסירים.

''הם לא טרוריסטים, אני לא מסכימה איתך, הם אנשים שלא רואים שום פתח לשנות את המציאות שלהם והם נאלצים להשתמש באמצעים האלה עד שישראל תתפכח קצת, עד שהאזרחים של ישראל והחברה תתפכח קצת ותרגיש את הסבל של האחר''.

המראיין נדהם ואמר כי "במילים מפורשות חברת כנסת ישראלית מצדיקה את החטיפה של הנערים הישראלים. אני מופתע שאישה כמוך בכלל עוד יכולה להסתובב חופשי כאן, זה מה שמפתיע אותי". זועבי ענתה "או שאני אמשיך להתראיין איתך או שלא", וניתקה את שיחת הטלפון.

מוקדם יותר עצרה המשטרה בחשד לאיומים שלושה מקרובי משפחתו של הנער מוחמד זועבי שהעלה סרטון לעמוד הפייסבוק שלו בו הוא מביע תמיכה בשחרור שלושת הנערים החטופים. 

בסרטון פונה זועבי לראש הממשלה בנימין נתניהו ואומר "לביבי ולכל הממשלה שלו אני אומר - תתעוררו ותפסיקו לשתף פעולה עם מחבלים וטרוריסטים. הרשות הפלסטינית מהטרוריסטים הכי גדולים.

''שלשום הנערים האלו נחטפו ומחר זה יכול להיות אני, אתה או כל ישראלי אחר - ערבי או יהודי. אני ישראלי ואשאר ישראלי. ישראל תישאר מדינה יהודית ודמוקרטית. עם ישראל חי", כך זועבי הצעיר.