לפני חמישה חודשים החליטה יערה דרור (31) מהדרום להקים קבוצת פייסבוק, "אמהות מבשלות ביחד", קבוצה בה נשים יחלקו ביניהן את חווית הבישול והאפייה.

בהתחלה, צירפה את החברות שלה, שהתחילו להעלות תמונות של תבשילים אותם הכינו בתוספת מתכונים, לא עבר חודש ומספר החברות עלה, והיום הוא עומד על למעלה מ-120,000 חברות פעילות שמשתפות ומתייעצות בענייני בישול.

"הרגשתי צורך להשתייך לקבוצת נשים בה אוכל לקבל רעיונות והצעות לבישולים ביתיים ואותנטיים", מספרת דרור את המניע לפתיחת הקבוצה, "אני באופן אישי מאוד מתחברת לתבשילים ומאפים שהסבתות שלי מכינות ורציתי להכיר עוד טעמים וסגנונות ממטבחים של נשים אחרות. בתור התחלה, צירפתי את החברות הקרובות שלי ומעבר לציפיות שלי הקבוצה עברה מהר מאוד מפה לאוזן, ומצאתי את עצמי במשך שעות מאשרת מאוד ואלפי בקשות הצטרפות לקבוצה שהגיעו אלי מידי יום".

למה את חושבת שהקבוצה מצליחה יותר מקבוצות נוספות שעוסקות בנושא?

"להערכתי, העוצמה הנשית שיש בקבוצה, הפרגון, העידוד, האווירה המיוחדת, יחד עם תחום 'בישול ואפייה' שהוא אבן היסוד בעיצוב החוויה המשפחתית של רובנו, ללא ספק השפיעו על הצלחת הקבוצה. הקבוצה הטרוגנית מאוד וכוללת נשים שמגיעות מתרבויות שונות, מגזרים ונוצר מצב שגם בשלניות מנוסות, שמרגישות שאין להן עוד מה לחדש וללמוד, מוצאות להן אתגרים חדשים".

דרור מתגוררת בבסיס צבאי בדרום, נשואה לאיש צבא ואמא לילד בן שנתיים. בוגרת תואר שני במנהל עסקים ובעלת אתר אינטרנט 'קיפודיל' העוסק בניהול והפצת קופונים ברשת, הפעילות ברשת לא היתה לה חדשה אולם עדין מלהיבה.

האם יש פרסום שריגש אותך במיוחד?

"מרגש אותי לצפות בתהליך שעוברות נשים שאין להן ניסיון במטבח, החל מהשאלות הראשונות והחששות שהן מעלות, בתגובות ובהסברים שהן מקבלות מחברות קבוצה, ועד השלב הסופי שבו הן מעלות בגאווה תמונה של התבשיל אותו הכינו לראשונה, וזוכות לתגובות מפרגנות. מבחינתי, אם הצלחנו כקבוצה להביא לשינוי בחוויה פנימית של אישה שחושבת שאינה מסוגלת, והיום נכנסת למטבח בסיפוק ובשמחה, אז זו הצלחה של הקבוצה".

האם יצא לך להיחשף למתכונים חדשים, אופן בישול שונה שהחלטת לאמץ?

"בזכות הקבוצה גם אני ובני ביתי נהנים מתבשילים וטעמים שלא היו מוכרים במטבח שלנו. מה שאבסורד הוא שכיום כמנהלת קבוצה גדולה, הזמן הפנוי שלי לבישול ואפיה הצטמצם משמעותית ואני מחפשת בקבוצה מתכונים פשוטים שלא דורשים הרבה זמן הכנה".

איך את שומרת על הקבוצה פעילה?  

"הקבוצה פעילה בזכות הרכב אנושי מיוחד במינו של נשים חזקות, מוכשרות ויצירתיות שבכל יום משתפות וחולקות מאכלים מעשי ידיהן ומסייעות לאלפי נשים לשדרג את המטבח הפרטי, כך שוודאי לא אזקוף זאת לזכותי".