מפקד פיקוד המרכז: זו מערכה ארוכה

מפקד פיקוד המרכז, אלוף ניצן אלון, יצא הערב (שלישי) לכתבים בסיום הערכת מצב שנערכה בחטיבת עציון, והתייחס למבצע "שובו אחים" להחזרת שלושת הנערים החטופים.

"אנחנו נמצאים בעיצומו של מבצע מורכב ללכידת המחבלים ולהשבת הבנים הביתה בשלום, המערכה קשה ומורכבת ולא תסתיים בקרוב", אמר אלון לכתבים.

מערכה מורכבת ומתמשכת. היא לא התחילה היום והיא לא תסתיים בקרוב". אלון הוסיף כי "כוחות צה"ל פוגעים בחמצן של הטרור וראשי החמאס מרגישים היטב את הפגיעה ומבינים את המסר".

אלון ציין כי הכוחות, בסדר גודל של כעשר חטיבות יחד עם יחידות מיוחדות, פועלים בכל רחבי יהודה ושומרון. "כוחות צה"ל פוגעים בחמצן של הטרור וראשי החמאס מרגישים היטב את הפגיעה ומבינים את המסר, חמאס תצא מהאירוע הזה כשהיא נחלשת מבצעית", הדגיש אלון.

האלוף אלון סיפר כי סייר בקרב הכוחות בשטח בימים ובלילות האחרונים, וסיפר כי "הלוחמים והמפקדים נחושים, פועלים במקצועיות ומבינים את המשימה".

בסיום דבריו פנה האלוף אלון לשלוש המשפחות, משפחת יפרח, משפחת שער ומשפחת פרנקל ואמר, "נעשה כל שאפשר להשיב את הבנים הביתה בשלום".

פעילות חטיבת הנח"ל ברחבי יהודה ושומרון

בשעות הצהריים דנו שרי הקבינט המדיני-ביטחוני בהתפתחויות המבצע להשבת שלושת הנערים החטופים. הקבינט החליט לאפשר לשר לביטחון פנים יצחק אהרונוביץ' לפגוע בתנאי הכליאה של מחבלי החמאס הכלואים בישראל.

במהלך ישיבת הקבינט קיבלו השרים סקירות ביטחוניות משר הביטחון משה יעלון, הרמטכ''ל בני גנץ וראש המטה לביטחון לאומי, יוסי כהן. גורמים מדיניים אמרו לערוץ 7 כי מטרתו העיקרית של המבצע היא להשיב את הנערים לביתם, ולפגוע בתשתיות הטרור של חמאס.

''מדינת ישראל רואה ברשות ובאבו מאזן אחראים לכל פיגוע שיוצא משטח הרשות הפלסטינית'', אמרו הגורמים המדיניים, "ישראל קוראת לפירוק השותפות בין הרשות לארגון הטרור".