מפגן מטרות בהפגנת חמאס
מפגן מטרות בהפגנת חמאסארכיון. פלאש 90

בראיון ליומן ערוץ 7 קובע אפרים הררה, מומחה לקבוצות טרור אסלאמיות ומחבר הספר 'ג'יהאד הלכה למעשה' כי אין הבדל כיום בין הקבוצות הפלשתיניות השונות המשווקות את אותו מסר איסלאמי קיצוני ואלים.

לדבריו לא ממש משנה אם חוטפי הנערים מגיעים אכן מתנועת החמאס שכן גם תפיסתה של תנועת הפת"ח קרובה מאוד לתפיסת החמאס. הוא מזכיר כי עיון באתר הפת"ח מעלה רבדים דתיים רבים שבעבר לא היו במאפייני התנועה.

"הם רואים בכל מדינת ישראל ישות פולשת על שני גדותיו של הירדן משום שזהו "דר אל איסלאם", בית האיסלאם, חלק מכדור הארץ שבעבר היה בידי האיסלאם וצריך לשוב לידיים הללו ולהישאר כזה לעד. היהודים מטמאים את הארץ שלוש פעמים בעיניהם – בזה שהם שולטים בארץ, בזה שהם שולטים במוסלמים ובזה שהם צריכים להיות נחותים ומושפלים ביחס לאיסלאם. לכן זה לא משנה אם זה החמאס, הג'יהאד או פלג שמוגדר כחילוני ואין בינו לחילוניות דבר כמו הפת"ח. התפיסה היא שצריך להילחם ביהודים וצריך להבין שאין אצלם הבחנה בין אזרח לחייל. שניהם פולשים ואין הבדל בין יהודה ושומרון לתל אביב. בעיניהם זו מלחמת הגנה כי מדובר בפלישה לשטח שלהם. כל האזור הזה נקראה 'שהאם', שטח שנכבש על ידי האיסלאם במאה השביעית וצריך להחזיר אותו לידי האיסלאם. אסור ששום ישות אחרת תשלוט באזור הזה".

הררה מוסיף ומדגיש כי המונח של פשרה באיסלאם משמעותו הוא הוכחה לחולשה. משום כך דיכוי הפעילות המזוינת של הגורמים האיסלאמים היא שתוביל לשקט ואם לא ננהג כך נגדיל את העימות. "הפטור היחיד לג'יהאד ההגנתי הזה הוא חולשת המאמינים. כל עוד אני חלש אני פטור מהמלחמה הזו. אם תיתן לו כוח ומעמד הוא הופך להיות מחויב דתית להילחם".

באשר לשתיקתם של החוטפים אומר הררה כי המהלך נעשה משום שאין מדובר במשוגעים. הם אמנם מחויבים להילחם אך לא לנהוג בדרך שטות שתביא עליהם מתקפה.

לדבריו הניסיון להבין את המניע שמאחורי החטיפה הוא ראייה אירופית מערבית. "הם אומרים שאתה אוהב את החיים והם אוהבים את המוות ואת המלחמה כי הם מצווים על ידי אללא לעשות זאת. הם ימשיכו לנהוג כך ולערער את הביטחון שלך כדי לקעקע את יסודות הישות הציונית פה. זו המטרה הבסיסית שלהם".

לדבריו חוטפים איסלאמים נוהגים באחת הדרכים בהן נקט מוחמד – הרג, כופר כספי או כופר אחר או ניצול כפי שנעשה לתלמידות הנוצריות באפריקה. הדרכים בהן נקט מוחמד כלפי שבויי מלחמותיו כמו כל מעשיו הן עבור האיסלאם מודל לחיקוי, מבהיר הררה.