מופת של מסירות. שלוש האימהות
מופת של מסירות. שלוש האימהותצילום: פלאש 90

בצל אירועי חטיפת הנערים בגוש עציון, נפתח השבוע טקס קבלת תואר B.E.D ל-162 מחנכות חדשות, בוגרות מכללת אפרתה שבירושלים.

הטקס נפתח באמירת פרקי תהילים ובתפילות למען הנערים. חגית ריין, אימו של בניה הי"ד שנפל במלחמת לבנון השנייה, סיפרה באירוע כי בסערת המלחמה, בנה נעדר במשך שלושה ימים וכאב האימהות מוכר לה ונוגע מאוד.

"כל מי ששמע וראה את הורי החטופים ובפרט את אימותיהם, גילה דמויות שהן מופת חינוכי של מסירות ונתינה", אמרה ריין וסיפרה על תחושותיה ועל אמונתה. בין השאר ציינה כי נשאלה פעמים רבות איך הסכימה שגם הבנים האחרים ילכו לשירות קרבי.

פרופ' ישראל רוזנסון, ראש המכללה הגדיר את הבוגרות כחוליה בשרשרת החינוך הדתי בישראל. "אנו שמחים בבוגרותינו ובכל מקום ואתר אנו שומעים כי גם בבתי הספר – שמחים בבוגרות אפרתה והדבר מחזק ומעצים בהמשך עבודת ההכשרה להוראה.

רב המכללה, הרב ד"ר שלמה גליקסברג, הסביר את משמעות הקריאה הנאמרת בסיום כל אחד מחומשי התורה: "חזק וחזק ונתחזק" היא כי בכל סיום יש גם שאיבת כוח חדש להתחיל מחדש ועל כן הברכה "ונתחזק".

בשם הבוגרות בירכה חנה גמליאל-שפיצר, בוגרת המסלול לגיל הרך שציינה כי המיוחד באפרתה היא תחושת הבית שניתנת לתלמידות. "כשעוזבים בית מרגישים חובה לומר תודה גדולה ותמיד תישאר פינה של געגוע לימים שעשינו בו".

בתוך כך, צה"ל עצר הלילה עוד 30 מבוקשים בשטחי יו"ש, בהם 2 ששוחררו בעסקת שליט. הכוחות סרקו כ-100 בתים ומוסדות הקשורים לחמאס, בעיקר בחברון. מתחילת מבצע "שובו אחים" נעצרו כ-280 מבוקשים, בהם 53 ממשוחררי עסקת שליט.

צה"ל פשט הלילה על 9 מוסדות הפועלים מטעם ארגון חמאס, בחברון, בשכם, ברמאללה ובג׳נין, והחרים חומרי הסתה ותעמולה. באוניברסיטת ביר-זית נתפס ציוד רב של דגלי חמאס, תמונות שאהידים ושלטים.