מאשימה. זועבי
מאשימה. זועביפלאש 90

ח"כ חנין זועבי שטענה כי חוטפי שלושת הנערים אינם טרוריסטים המשיכה לתקוף, הפעם גם את יו"ר הרשות הפלסטינית שהביע תקווה כי הנערים יחזרו והתיאום הביטחוני עם ישראל יימשך.

"הביקורת הפוליטית שלנו על הרשות הפלסטינית היא עתיקת יומין, המטרה של אבו-מאזן היא לחזק את שלטונו", טענה חברת הכנסת בערוץ 2 "התיאום הביטחוני של אבו-מאזן עם ישראל הוא בגידה בעם הפלסטיני".

זועבי סירבה להתנצל על דבריה באשר לחוטפי הנערים אך הדגישה כי היא תומכת במאבק "בגבולות המוסר האנושי", כך כלשונה. "העמדות הפוליטיות שלי לא נולדו אתמול. אני בעד מאבק צודק, מאבק בגבולות החוק הבינלאומי נגד הכיבוש", הדגישה חברת הכנסת.

"יש קונטקסט של כיבוש שאותו צריך לסיים ולהיאבק נגדו. אני לא מסכימה עם החטיפה. הם לא טרוריסטים כי אני מתייחסת למאקרו. אני לא מכירה אותם ולא יודעת בכלל האם זו חטיפה", הוסיפה בזעם. "הצבא בישראל לא עסוק בלהגיע לנערים אלא בלעצור פלסטינים".

זועבי תקפה גם את התקשורת הישראלית על כך שלא דיווחה בהרחבה על מותם של שני נערים פלסטינים במהלך עימותים שהתפתחו בימים האחרונים. "לא מקשיבים לעמדות של חנין זועבי, לא רואים אצלכם את הכיבוש", טענה בתוקף. "שני הנערים הפלסטינים שנהרגו היום, אף אחד לא דיבר עליהם, הדם שלהם יקר פחות מהדם של הנערים היהודים".

"אני לא יודעת אם זו פעולת חטיפה, נתניהו לא עסוק בלהגיע ליעדים אלא בלפלוש ולהרוג פלסטינים", טענה זועבי. "המטרה העיקרית של הפלישה היא לכסח את חמאס. חלק מתכניות הפלישה היו עוד לפני החטיפה. כל יום שעובר הסיכויים למציאת הנערים נחלשים".