קוקורין עם ההחמצה הגדולה במשחק
קוקורין עם ההחמצה הגדולה במשחקרויטרס

במחזור הקודם של בית ח' ראינו את בלגיה מנצחת את אלג'יריה 2:1 ועולה לראשות הבית, ולעומת זאת הנבחרת הרוסית סיימה בתיקו 1:1 מאכזב מאוד מבחינתה נגד דרום קוריאה.

שתי הנבחרות היו חייבות ניצחון הערב כדי לעלות לשלב הבא, אך ברור כי נקודת הפתיחה של בלגיה הייתה במצב טוב יותר מזו של הרוסים.

רוסיה הגיעה למשחק הערב (ראשון) לאחר 11 משחקים ללא הפסד, אך נראה כי הסגל העמוק של בלגיה צריך להסתדר עם הרוסים ולזכות ב- 3 נקודות נוספות בדרך לשמינית הגמר. כל הקבוצות בבית ח' יודעות - הנבחרת שתסיים בראש הבית תמנע מקרב קשה מאוד נגד גרמניה מבית ז' בשלב הבא.  

בעבר כבר נפגשו שתי הנבחרות הללו רוסיה ובלגיה. ארבע פעמים נפגשו השתיים ומאזן הניצחונות עומד על שתי ניצחונות לבלגים, תיקו אחד וניצחון רוסי בודד.

שתי הנבחרות הן לא טירוניות בטורניר העולמי כשנבחרת בלגיה השתתפה ב-11 מונדיאלים שונים והרוסים השתתפו ב-9 מונדיאלים כאלה. הישג השיא של שתיהן זהה לגמרי: המקום הרביעי.

השוער הרוסי, איגור אקינפייב שספג שער אומלל ב-1:1 במחזור הפתיחה וספג ביקורות קשות במדינה, נשאר בהרכב הפותח של פאבלו קאפלו. בהרכב הבלגי לעומת זאת, נעשו שינויים כתוצאה ממשחק הניצחון הדרמטי במחזור הקודם כשדריס מרטנס פתח באגף הימני במקומו של נאסר צ'אדלי. גם תומאס ורמאלן פתח בהרכב זאת למרות שנפצע בחימום שלפני המשחק. 

המשחק שהבטיח רבות איכזב בגדול, זאת למרות שנפתח בקצב טוב של שתי הנבחרות, במיוחד של בלגיה בראשות מרטנס. הבלגי הנהדר ניסה שוב ושוב את מזלו אך ללא הצלחה יתירה, לקראת סיום המחצית הראשונה דעך קצב המשחק והנבחרות הכינו את עצמן לקראת המחצית השניה.

המחצית השנייה המשיכה את אותה מגמה של זו הראשונה ואפילו הייתה משעממת יותר. אולי בגלל 73 אחוזי הלחות שבאצטדיון ואולי סתם בגלל היכולת הגרועה של השחקנים האדומים ולבנים שעל המגרש. הדבר שהציל את האוהדים המשועממים היה שערו של אוריגי הצעיר בדקה ה-88 שהציל אותם ואותנו מ- 0:0 רביעי בטורניר. בסיום - ניצחון 1:0 לבלגיה שמעלה אותה לשמינית הגמר, כנראה מהמקום הראשון.

מהלך המשחק:

דקה 12: רוסיה מגיעה להזדמנות ראשונה. ויקטור פאיזולין קיבל כדור על סף הרחבה ושלח בעיטה חזקה ברגל שמאל, טיבו קורטואה ירד היטב והדף מצוין.

דקה 15: מרטנס בהזדמנות מצוינת היה חייב לכבוש אך בחר לפרגן ללוקאקו וההגנה הרוסית הרחיקה את הכדור.

דקה 32: ורמאלן שנפצע כבר בחימום שלפני המשחק, ניסה להמשיך אך ללא הצלחה והוחלף. במקומו נכנס רטונגן שאיכזב במשחק הקודם.

דקה 36: מרטנס היה קרוב לכבוש את הראשון כשפרץ מצוין מהאגף הימני וסחט הדיפה גדולה מאקינפייב.

דקה 43: זה היה חייב להיות הראשון של רוסיה! קוקורין הרוסי מצא את עצמו חופשי לגמרי לנגיחה, אך הכדור שנגח יצא החוצה. איזו הזדמנות, כזאת שעלולה לעלות ביוקר.

דקה 80:ישנקו, המגן המחליף של רוסיה, היה פנוי לגמרי ברחבה ובעט מטר מהקורה.

דקה 83: הכדור בקורה! בעיטה חופשית של מיראלש פגעה בקורה השמאלית. הבלגים מתחילים לעשות קולות של ניצחון?

דקה 85: אדן הזאר האדיר עבר שתי שחקנים ברחבה ובעט מעל השער.

דקה 87: שער של בלגיה! אוריגי קרע את הרשת לאחר בישול מצוין של הזאר. שוב בלגיה התעוררה ברגע האחרון.

דקה 91: בלגיה כמעט כובשת השני כששוב הזאר בישל למירלאש שהחמיץ מקרוב.

בסיום, ניצחון דחוק של בלגיה במשחק חלש מאוד במרקאנה, אבל שלוש נקודות זה שלוש נקודות. רוסיה שרצתה יותר חסרה את המחץ המתאים כדי לכבוש והיא תאלץ לחפש נקודות נגד אלג'יריה בתקווה שאלה יעזרו לה לסיים במקום השני ואולי להפתיע את גרמניה החזקה בשלב הבא.

הרכבי הקבוצות:

בלגיה: טיבו קורטואה, טובי אלדרווירלד, דניאל ואן בויטן, וינסנט קומפאני, תומאס ורמאלן, מרואן פלאיני, אקסל ויטסל, קווין דה ברוין, אדן הזאר, דריס מרטנס ורומלו לוקאקו.

רוסיה: איגור אקינפייב, אלכסיי קוזלוב, ואסילי ברזוצקי, סרגיי איגנשביץ', דמיטרי קומבארוב, אלכסנדר סאמדוב, ויקטור פייזולין, דניס גלושקוב, אולג שאטוב, מקסים קנוניקוב ואלכסנדר קוקורין.