סנ"צ ברוך מזרחי
סנ"צ ברוך מזרחיחטיבת דובר המשטרה

שר הכלכלה, נפתלי בנט (הבית היהודי), התייחס ללכידתו של הרוצח של סנ"צ ברוך מזרחי הי"ד.

"זהו וידוא הריגה לרעיון שחרור המחבלים", אמר בנט והוסיף כי ,"כשממשלת ישראל משחררת מחבלים, באותו רגע אנו גוזרים את דינם של משפחות שלמות רק שאין להם פנים באותו הרגע".

עוד הוסיף בנט כי אחרי 30 שנה "ברור שלישראל אסור לשחרר יותר מחבלים, בשום סיטואציה, נקודה. היום אנחנו צריכים לומר בקול ברור: לא משחררים יותר מחבלים".

שר החוץ, אביגדור ליברמן, אומר בעקבות מעצרו של זיאד עווד בגין רצח ניצב-משנה ברוך מזרחי ז״ל כי "למרות שהייתי מאלו שהצביעו נגד שחרור המחבלים בעסקת שליט, קיוויתי שלא נגיע ליום הזה בו התחזיות העגומות יתממשו וניווכח שוב שטרוריסטים משוחררים שבים לרצוח".

"אם יש משהו שלמדנו לאורך השנים הוא שכל שחרור של מחבלים רוצחים לא רק מעודד רוצחים חדשים אלא מחזיר לטרור את אותם אלו ששוחררו כשהם "מבטיחים" לוותר על הטרור. טרוריסטים נשארים טרוריסטים, רוצחים נשארים רוצחים ועסקאות עם מחבלים מביאות עוד דם ורצח ו'צורך' בעסקאות חדשות. ישראל ביתנו, על כל שריה וחברי הכנסת שלה, תתנגד באופן גורף לכל עסקה נוספת", הוסיף.

יו"ר הקואליציה, ח"כ יריב לוין אומר כי לכידת הרוצח ששוחרר בעסקת שליט מציבה תמרור אזהרה בפני כל שחרור עתידי. כלשונו.

"האחריות לרצח רובצת על החברה הפלסטינית כולה שמגבה את הרוצחים והופכת אותם לגיבורים. ישראל חייבת לשנות את המשוואה מול ארגוני הטרור כך שרציחות וחטיפות יעלו במחיר כואב שישלם הציבור הפלסטיני כולו". 

יו"ר ועדת הכספים, ח"כ ניסן סלומינסקי (הבית היהודי), אמר כי "מצבתו של ניצב משנה ברוך מזרחי הי"ד בהר הרצל הפכה היום להיות לעדות נצח, ולתזכורת עולמים לכך שאסור לשחרר מחבלים בכל מחיר".

ח"כ אורית סטרוק (הבית היהודי) אמרה כי "שוב הוכח ששחרור מחבלים גורר טרור. אם ישראל חפצת חיים, עליה לעצור מחדש את כל המחבלים ששוחררו, גם בפעימות האחרונות, ללא תלות בשאלה אם הפרו תנאי שחרור או לא".

"אם צריך", ציינה סטרוק, "אז לשנות לשם כך את החוק, בהתאם להצעת החוק שהגשנו לפני ימים אחדים".

פעילי הימין ברוך מרזל, ד"ר מיכאל בן ארי ואיתמר בן גביר דורשים מנתניהו ומחברי הממשלה שתמכו בעסקת הדמים להתפטר., "מי שהצביע בעד העסקה, הוא זה שלחץ על ההדק. הוא זה ששחרר חיות טרף צמאי דם. הם הם גם האחראים הישירים לחטיפת הנערים. רק מחיר דמים כואב מהמרצחים ימחקו להם את החיוך כניעה לטרור מביאה עלינו טרור ועוד טרור".