פירון והשר הרומני
פירון והשר הרומניצילום: ששון תירם

שר החינוך שי פירון ושר החינוך הרומני, חתמו היום (שני) על הסכם לשיתוף פעולה פדגוגי בין משרדי החינוך של מדינת ישראל לבין מדינת רומניה בנושא הנצחת השואה.

במסגרת ההסכם, יוכשרו מידי שנה להוראת השואה ביד ושם עשרות מורים מרומניה.

בנוסף, חתמו השרים על הסכם לשיתוף פעולה בתחום הטכנולוגיה החינוכית ("EdTech"), וקידום הנושאים כגון גיבוש פתרונות חינוכיים דיגיטליים בעלי משמעות, שיפור אוריינות המדיה ושיתוף בניסיון, בידע ובפרקטיקות בחינוך ובהכשרה.

שני השרים דנו בין היתר ברצון המשותף לפעול לקידום החינוך המקצועי בישראל, חיזוק הקשרים וחתימת הסכמים נוספים עם האיחוד האירופי, ושיתוף מידע בין המדינות בנושא פדגוגיה דיגיטלית.

שר החינוך הרומני אמר במהלך הפגישה, כי הוא מברך על שיתוף הפעולה הפורה בין המדינות בתחום החינוך, וכי משרדו ישתף פעולה עם משרד החינוך הישראלי בנושא קידום החינוך המקצועי.

בעניין זה ציין פירון אמר כי חידוש החינוך המקצועי הוא יעד אסטרטגי של ישראל, והודה לשר על שיתוף הפעולה בין המדינות בנושא זה.

השר שי פירון הדגיש בפתח הפגישה את חשיבות הודעת הגינוי של רומניה על חטיפת 3 הנערים אייל, נפתלי וגיל-עד.

השר פירון הוסיף: כי הוא מברך על כך שברומניה מלמדים את השואה ואת ההיסטוריה של יהדות רומניה במערכת החינוך הרומנית. בעולם שבו מתרבים מכחישי השואה ומטיפי השנאה צריך להמשיך וללמד על העבר של יהדות רומניה.