הפנייה שהגיעה אל האגף להצלה ממיסיון וכתות בארגון הפעילים יד לאחים סיפרה על נערה שלמרבה הצער נפלה בשבי הכת המסוכנת וההרסנית של 'היהודים המשיחיים'.

מוסרת המידע שפנתה אל יד לאחים סיפרה כי הנערה נשאבה עמוקות אל הכת וכי לאחרונה הפכה לחברה פעילה בכת.

אנשי המחלקה להצלה ממיסיון עמלו קשות על השגת פגישה עם אותה נערה. תחילה נפלו בקשותיהם על אוזניים ערלות אך לאחר מאמצים רבים היא הסכימה להשתתף בטיול שערך יד לאחים למקומות הקדושים, שם 'הוצמדה' לה פעילה שאגב שיחות אקראיות שידלה אותה להגיע לסמינר שבת במכון אסנט שבצפת, שעורך יד לאחים ומיועד לאלו שנשאבו לכתות המיסיון.

האווירה המיוחדת שליוותה את כל מהלך סמינר השבת, שנערך כאמור במכון אסנט בצפת, לצד האזנתה לטובי המרצים של יד לאחים כשהם פורכים אחת לאחת את טענות המיסיון, הביאו אותה לחשיבה חדשה והיא הסכימה להגיע לפגישה אישית עם פעילת יד לאחים.

מכאן היתה דרכה קצרה להיחלץ משבי הכת המסוכנת ולחזור לחיק העם היהודי, כשהיא לומדת ביסודיות את עיקרי היהדות. עם הזמן היא החלה גם לשמור תורה ומצוות.

השבוע נסגר המעגל. בחופה מרגשת שערך הרב עזריאל קוזניץ' מרבני נס ציונה נכנסה אותה נערה לברית הנישואין עם שומר תורה ומצוות. "עמדתי תחת החופה ולא יכולתי שלא להתרגש", מספר הרב קוזניץ'.

"במו עיניי ראיתי כיצד הודות לעבודת הקודש של יד לאחים, נערה שעד לפני כשנה וחצי היתה חברה בכת, עומדת תחת החופה ומקימה בית נאמן בישראל. מתוך השאלות ששאלה אותי לפני החופה, הבנתי עד כמה אמיתי הוא המהפך שהתחולל בה, ועד כמה חשובים לה חיים מלאי תוכן יהודי חדורים בשמירת תורה ומצוות", הוסיף הרב.