איטליה עפה מהטורניר
איטליה עפה מהטורניררויטרס

מלחמת עולם. זו הייתה ההגדרה של המשחק הזה עוד לפני שנפגשו איטליה ואורוגוואי למשחק על כל הקופה הערב (שלישי).

שתי הנבחרות שכבר זכו בעבר בגביע הנחשק נפגשו למשחק על כל הקופה, כזה שקבע את זהות העולה לשמינית הגמר. או אם להיות מדוייקים יותר - זו שכנראה תפגוש את קולומביה הלוהטת בשלב הבא.

בימים כתיקונם המשחק המסקרן הזה יכול היה להיות גמר לכל דבר, אבל אף אחד לא הכין אותנו להפתעה המטורפת של הטורניר הזה מאותו הבית ממש - נבחרת קוסטה ריקה.

קוסטה ריקה ניצחה גם את האיטלקים וגם הנבחרת התכולה של אוסקר טבארס ובכך הפכה את בית המוות לבית מהגיהנום עבור שלושת הנבחרות האחרות.

האיטלקים עלו למשחק לאחר ניצחון 1:2 על אנגליה במחזור הראשון והפסד מפתיע 1:0 לקוסטה ריקה במחזור השני. האיטלקים עלו בידיעה שגם תיקו יספיק להם לעלות, זאת עקב הפרש שערים טוב יותר משל האורוגוואים שהפסידו גם הם לקוסטה ריקה, אבל בתוצאה 1:3 במשחק הראשון בטורניר.    

דבר נוסף שהיה מעניין לעקוב אחריו במשחק, אלו החלוצים המשוגעים של שתי הנבחרות. מהצד האיטלקי קיבלנו את מריו באלוטלי שניצח לבדו את אנגליה אך ידוע בקפריזות שלו ובפרובוקציות שהוא מעורר על המגרש. מן הצד השני אפשר לומר בדיוק את אותם הדברים על לואיס סוארס שגם הוא ניצח את האנגלים בצמד מטריף וידוע כטיפוס חובב אקשן ודרמות.

אורגוואי הגיעה עם הארסנל הקבוע שלה שהתאפיין במשחק לחימה ולואיס סוארס אחד. כולם יודעים שלא כדאי להתעסק עם הנבחרת התכולה כשהיא צריכה ניצחון, בטח שלא על אדמת ברזיל כשפעם האחרונה שהטורניר העולמי התקיים במדינה אורוגוואי היא שזכתה.                                                                                    

משחק הלחימה של שתי הנבחרות גרר את קצב המשחק והעניינים למחצית מאופסת, כשהיה נראה כי שתי הנבחרות מפחדות לטעות. במחצית השנייה איטליה נשארה בעשרה שחקנים אחרי שמרקיזיו הורחק בהחלטה מעוררת מחלוקת של השופט. בעקבות ההרחקה אורגוואי הרשתה לעצמה לתקוף וליזום יותר ובאה על שכרה בדקה ה-81. כדור קרן שהוגבה לתוך רחבת האיטלקים מצאה את ראשו וגבו של הבלם הנהדר של נבחרת אורוגוואי, דייגו גודין.

הבלם הנהדר שכבש בנגיחה את שער האליפות ההיסטורי של קבוצתו אתלטיקו מדריד הספרדית, שוב עשה זאת במאני טיים כששערו קבע כי האיטלקים עפים הביתה בשלב מוקדם של הטורניר.

אורוגוואי? היא תנסה לשחזר את ההצלחה שלה מהטורניר בשנת 1950, אז זכתה בגביע העולמי. בדרך היא תצטרך לעבור בשלב הבא את המדורגת ראשונה מהבית המקביל, כשקולומביה היא הראשונה כרגע.   

מהלך המשחק:

דקה 29: כמעט שער לאיטליה כשדי שיליו עם כדור רוחב מדוייק מצא את אימובילה שהמשיך מהאוויר בבעיטה אדירה, אך הכדור היה לשמיים.

דקה 32: סוארס נכנס סוף סוף למשחק והגיע למצב מצוין באחד על אחד מול בופון. השוער האיטלקי הדף כדור מסוכן של סוארס. 

דקה 42: עוד התקפה איטלקית יצאה לדרך ובאלוטלי ארב לכדור. דייגו גודין המצויין היה שם כדי להרחיק את הסכנה.

דקה 57: רודריגס האורוגוואי היה חייב לכבוש במצב אדיר מול בופון, אבל הכדור חמק מטר מהקורה.

דקה 58: החלטת שיפוט תמוהה מאוד אחרי עבירה של מרקיזיו שקיבל בגינה את הכרטיס האדום. מרקיזיו ספק בעט במקסי פררה והורחק ואיטליה מצאה את עצמה פתאום בעשרה שחקנים. 

דקה 65: סוארס במצב הכי טוב במשחק סחט הצלה נדירה מבופון. איזה הזדמנות!  

דקה 79: סוארס הראה שוב למה הוא נחשב לשחקן פרובוקטור כשנשך את קייליני הבלם האיטלקי. השופט וכל צוותו לא ראו את המעשה החמור הזה, אבל העולם כולו ראה וסוארס יעמוד לדין על המקרה. השחקן האיטלקי שכב על הדשא לאחר הנשיכה.

דקה 81: שער!!! דייגו גודין שהביא לאתלטיקו מדריד את האליפות בשער ניצחון עשה זאת שוב כשנגיחה אדירה של הקפטן העלתה את אורגוואי ליתרון 0:1. יתרון שקובע - אורוגוואי בשמינית הגמר, איטליה בבית.

דקה 83: פירלו עוד ניסה את מזלו עם בעיטה חופשית שחמקה סמוך לקורה.

בסיום: משחק מתוח ועצבני הסתיים עם ניצחון של הנבחרת שרצתה יותר ונלחמה עם כל הלב, נבחרת אורגוואי. בשלב הבא ככל הנראה תחכה לה קולומביה למשחק על טהרת הדרום אמריקאים. איטליה מודחת מהטורניר מוקדם מהצפוי וגם היא, בדומה לספרד, תיפרד מתור הזהב שלה בטורניר מאכזב במיוחד.

הרכבי הנבחרות:

איטליה: ג'יאנלואיג'י בופון, מתיאו דרמיאן, אנדריאה ברצאלי, לאונרדו בונוצ'י, ג'ורג'יו קייליני, מתיאה דה שיליו, מרקו וראטי, אנדראה פירלו, קלאודיו מרקיסיו מריו באלוטלי וצ'ירו אימובילה.

אורוגוואי: פרננדו מוסלרה, מרטין קסארס, חוסה מריה חימנס, דייגו גודין, אלברו פריירה, אלברו גונסאלס, אלבארו ריוס, סבוז'ה רודריגס, ניקולס לודיירו, אדינסון קבאני ולואיס סוארס.