הנערים הובאו למנוחות

שלושת הנערים, נפתלי פרנקל, אייל יפרח וגיל-עד שער הי"ד שנחטפו ונרצחו על-ידי מחבלי החמאס הובאו למנוחות הערב (שלישי) בבית העלמין במודיעין.

עשרות אלפי בני אדם ליוו את הנערים בדרכם האחרונה. בהלוויה השתתפו גם ראש הממשלה בנימין נתניהו, נשיא המדינה שמעון פרס, הרב הראשי לישראל הרב דוד לאו, שרים וחברי כנסת.

הרב דוב זינגר, ראש ישיבת "מקור חיים" בכפר עציון בה לומדים נפתלי וגיל-עד, ספד להם. "ראינו אתכם בימים האחרונים כל העולם כולו, תמונות שלכם בשלטים, על מסכים מברזיל ועד כיכר רבין בתל אביב, מכפר עציון, טלמון נוף איילון ואלעד כל העולם כולו. ראינו את הטוהר שלכם ואת היופי שלכם".

"שלושה נערים בתחילת דרכם, מה כבר אפשר לומר? כמה מילים? נפתלי וגיל-עד יושבים על אותו ספסל בבית המדרש, טור שלישי מימין, שורה שניה ועדיין המקום חסר.

"באמצע סדר ערב ביום חמישי נחתכתם מאיתנו, בתחילת החיים. נפתלי היקר שלנו, גיטרה, כדורסל, קריאת ספרים ויותר מכל כישרון רוחני יוצא דופן, רצינות עם ציניות ויכולת שתיקה ושמחה בדברים הקטנים. גיל-עד אהובנו מחפש את האמת כל הזמן, בוגר, אכפתי, בעל תושייה ומרכז החברה, ואייל שלצערי לא הכרתי אבל שמעתי רבות עליו... מתנדב תמיד, ישר לא מוותר, מלא שמחת חיים מרים לכולם את מצב הרוח בכל מצב ולא נשבר ולא מוותר", ספד הרב זינגר.

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר כי דמויותיהם של אייל, גיל-עד ונפתלי נחקקו בלב העם כולו. ''אזרחי ישראל למדו להכיר את פניהם גם אם לצערנו לא זכינו לפגוש בהם כפי שייחלנו. נשבנו בקסם חיוכם, בעדינותם ובחדוות נעוריהם"

"היום הזה הפך באופן ספונטני ליום אבל לאומי", הדגיש נתניהו. ''העם כולו התפלל לשוב הבנים והעם כולו ראה את אצילות הנפש ואת החוסן הפנימי שלכם ההורים, האימהות והאבות, האחים והאחיות, הסבים והסבתות וכל שאר בני המשפחה. העם הבין מיד את עומק השורשים ואת תעצומות הנפש שלכם".

נשיא המדינה שמעון פרס נשא הוא דברים בטקס ההלוויה. "לכל אלה ששמחים לאידנו אני רוצה לומר שהטרור הוא בומרנג. הוא מכוון נגדינו אבל פוגע במשלחיו", אמר פרס. ''אנחנו נרכין ראשנו אבל לא תיפול רוחנו. אני יודע שידם של כוחות הביטחון תשיג את הרוצחים והם יבואו על עונשם".

מוקדם יותר נערכו טקסי הלוויה בשלושת היישובים בהם מתגוררים הנערים, בטלמון, אלעד ונוף איילון.

הרב הראשי לישראל, הראשון לציון הרב יצחק יוסף, ספד באלעד לזכרו של איל יפרח הי"ד, "עם ישראל כולו מלווה היום למנוחת עולמים שלושה נערים זכים וטהורים. לא הכרנו את הנערים אבל הספקנו להכיר את המשפחות היקרות שלהם. 

שמענו מהחברים על אותם הנערים בעלי מידות מיוחדות, עושים חסד, אהבת חסד עם הזולת. אהבת התורה. ניתן לומר שהם מטובי הבנים שנולדו בארץ הזאת". שתי נשים התעלפו במהלך טקס האשכבה לאיל יפרח באלעד.

שר האוצר, יאיר לפיד, ספד לגיל-עד שער ביישוב טלמון בבנימין וקרא לציבור הישראלי לשמור על האחדות ועל מצוות "ואהבת לרעך כמוך". לפיד הוסיף "עלינו לבחור מה אנחנו מקדשים - את מה שמפריד או מה שמחבר, את האהבה או את האיבה לאחר".

אורי יפרח, אביו של אייל הי"ד, ספד לבנו, "תבקש מהקדוש ברוך שיתן לנו כוח", אמר האב השכול, "אנחנו אוהבי אדם. יש בנו אהבה והיא תנצח". האב פנה למחבלים, "אתם בני עוולה, יבוא יומכם. כולנו פה כל עם ישראל מבטיח לכם שיבוא יומכם, יומכם יגיע".

האב הוסיף "אנחנו לא נישבר. אנחנו קוראים לחברים הצדיקים של אייל שקצת נשברים לא להישבר - יש דמעות, אלה דמעות של כוח, דמעות של חוסן, זה דמעות של אהבה, אנחנו לא נוותר. אנחנו עם חזק ואליך הקדוש ברוך הוא - אנחנו מודים לך ומהללים את שמך שזכינו לגדל את אייל אנחנו אוהבים אותך. אתה עושה את המהלכים שלך, אנחנו פה שליחים שלך, אנחנו אוהבים אותך". 

אופיר שער, אביו של הנער הנרצח גיל-עד, נשא דברים ואמר "מהרגע בו שמענו באוזנינו את לחישתך האמיצה בטלפון הזדקפה קומתי ושמעתי באוזניי קול אדיר וסמוי שליווה אותי בימים הלא פשוטים", אמר האב. "אתה חלק ממשפחה גדולה, משפחת עם ישראל. אני מאמין שדורות רבים יגדלו לאורך השנים ויספרו את סיפור חייך", הוא הוסיף.