טלפון סלולארי
טלפון סלולאריThinkstock

כתב אישום הוגש בצהריים (חמישי) לבית משפט המחוזי בבאר שבע נגד אסיר המרצה עונש מאסר ממושך בגין עבירות שביצע נגד בטחון המדינה.

האסיר מואשם שיחד עם תושב ירושלים, אשר סיים לרצות באותו אגף עונש מאסר לפני מספר חודשים, ניסה להבריח לכלא טלפונים סלולריים עבור אסירים בטחוניים, תמורת שוחד, בסך עשרות אלפי שקלים, שהציע לסוהרת.

הסוהרת סירבה ובהנחיית הממונים, נפגשה עם האסיר המשוחרר וקיבלה ממנו שני קרטונים של מיץ "פריגת", שהכילו טלפונים סלולריים וציוד נלווה נוסף.

כתב האישום מייחס לשניים, האסיר והאסיר המשוחרר, ביצוע עבירות של קשירת קשר לפשע, עבירות רבות של הצעת שוחד, מתן שוחד ועוד.

התיק נחקר ע"י ימ"ר נגב.

מדובר באסיר המשתייך לג'יהאד האסלאמי והמרצה עונש מאסר של 17 שנים באגף הבטחוני בכלא "נפחא".

בהזדמנויות שונות הציע האסיר שוחד לסוהרת שעבדה באגף, כדי שתכניס עבורו לאגף טלפונים סלולריים. האסיר הציע לסוהרת כל פעם סכומים בסך עשרות אלפי שקלים ואילו פעם אחת הציע לה שתוכל להרוויח סכום של חצי מיליון ש"ח, תמורת ההברחה של הטלפונים.

הסוהרת סירבה, דיווחה על כך לממונים עליה ובהנחייתם הודיעה לאסיר שהיא חוששת, אך האסיר אמר לה שאם תתפס, תאמר כי חטפו אותה יום לפני כן ואיימו עליה.

ביום ביקורים באגף, כאשר אביו של האסיר ביקר אותו בכלא, הוא מסר מטעמו של הנאשם לסוהרת סך של 20,000 ש"ח.

מיד לאחר מכן, כך עולה מכתב האישום, פנה האסיר לאסיר לשעבר, תושב ירושלים שהשתחרר מהכלא כאמור לפני מספר חודשים והשניים קשרו קשר להכניס טלפונים סלולריים וציוד נוסף לכלא. האסיר פנה שוב לסוהרת שתעזור בהברחה והסוהרת, בהנחיית הממונים, דרשה מהנאשם להכין עבורה את מה שהוא מבקש להבריח, ולהעביר אליה מחוץ לכלא.

האסיר יצר קשר עם הסוהרת מטלפון סלולרי שהחזיק בכלא, בניגוד לנהלים ולמרות האיסור בחוק וסיכם איתה כי האסיר המשוחרר יעביר לה קרטוני מיץ, כשבתוכם טלפונים וציוד נלווה, אותם תחדיר לו לכלא וכן הבטיח להעביר לה סכומי כסף נוספים.

בוקר ה-17 ביוני, בהתאם לתכנון ובמסגרת הקשר בין הנאשמים, הגיעו סמוך לשעה 08:30 האסיר המשוחרר ואדם נוסף שהסיע אותו, לתחנת דלק "פז" בכניסה לאשקלון, שם מסר האסיר המשוחרר שקית לסוהרת, אשר הכילה שני קרטונים של מיץ פריגת, ובתוכם 12 טלפונים סלולריים, אוזניות, כרטיסי זיכרון ועוד.

הפרקליטות הגישה לבית המשפט בקשה לעצור את הנאשמים עד תום ההליכים המשפטיים כנגדם.

בבקשת המעצר נכתב כי "בשנים האחרונות, אנו עדים לניסיונות חוזרים ונשנים של הכנסת טלפונים סלולריים לאסירים בטחוניים בבתי הכלא במדינת ישראל. השימוש בטלפונים המוברחים בסיוע אסירים ואף סוהרים, באמצעים שונים ורבים לבתי הכלא, נעשה בידי האסירים הבטחוניים למטרות שונות, ביניהן מגעים של האסירים הבטחוניים עם ארגוני הטרור ברצועת עזה ובגדה".

עוד נאמר בבקשה, כי "מעשיהם של המשיבים הם חלק משרשרת הברחת טלפונים המהווה סיכון לבטחון מדינת ישראל, שאותו יש למנוע, ורק בדרך של מעצר ממש, ניתן למנוע את המשך ביצוע המעשים".