נכשלנו. מצנע
נכשלנו. מצנעצילום: פלאש 90

ח"כ עמרם מצנע (התנועה) תקף היום (חמישי) במילים חריפות את סיעת הבית היהודי על פעולותיה בתוך הממשלה וקרא לראש הממשלה לנקוט נגדה קו נוקשה.

בראיון לרשת ב' אמר מצנע, "אני מאוד מצפה שראש הממשלה יהיה מאוד חד משמעי וברור ונוקשה, כשהשר בנט מרשה לעצמו לומר באופן בוטה שאבו מאזן הוא ארכי טרוריסט וקורא לביטול הרעיון של שתי מדינות לשני עמים. אני לא כל כך מבין מה שר כזה ממשיך לשבת בחדר".

לדבריו, "ראש הממשלה מדבר על זה שצריך לדבר עם הפלסטיניים, שחס וחלילה אם לא תהיינה שתי מדינות לשני עמים זה רע מאוד למדינת ישראל, אותו ראש ממשלה נותן למפלגה כמו הבית היהודי לשבת בתוך הממשלה ולעשות בדיוק הפוך ממה שראש הממשלה אומר".

מצנע אף הוסיף והשווה בין מטרות החמאס והבית היהודי, "אם לוקחים את החמאס ומורידים את הסיפור של הטרור, הלא בעצם בתוך ממשלת ישראל יושב ארגון שפועל באותן מטרות כמו חמאס. האם ראש הממשלה שנותן גיבוי מוחלט ודורש מהפלסטיניים ומחמאס להכיר בעקרונות הקוורטט, האם זה גם דרישה שהוא דורש מהבית היהודי – הכרה במדינה פלסטינית? האם שמענו את הבית היהודי שאומר שהוא עומד מאחורי הסכמים שממשלות ישראל חתמו כמו אוסלו?".

סגן שר החינוך, אבי וורצמן, עלה לשידור והגיב בחריפות לדבריו של מצנע, "מצנע אמר דברים חמורים מאוד. שתבוא מפלגה כמו התנועה שהיא הדבר הכי שולי בקואליציה ותטיף לנו מוסר? חצינו קו אדום וזו התנהגות ברברית. אני מצפה ממנו להתנצל".

וורצמן הוסיף, כי "אני מזכיר למצנע שהקבינט רק אתמול החליט לטפל בארגון שאבו מאזן נותן להם אלפי שקלים כל חודש. לנו יש עבודה מועדפת אחרי צבא. להם יש משכורות לרוצחים. שמצנע לא יטיף לנו מוסר. השוואה לארגון טרור זו אמירה מקוממת ולא ראויה. היא אמירה מעליבה, לא לנו. לעמרם מצנע. במקום לעשות השוואות בו נעשה מאמצים כולנו להחזיר את הבנים הביתה, שנחטפו בידי חמאס החבר בממשלה הפלסטינית".