חברות פורד ואינטל בוחנות הזדמנויות חדשות עבור מכונית "מחוברת" במסגרת "האינטרנט של הדברים", לרבות היכולת של המכונית לזהות את בעליה עם תוכנת זיהוי פנים או מתן אפשרות לנהגים ל"הציץ" למכונית מרחוק באמצעות הסמארטפון.

פרויקט המחקר המשותף הקרוי Mobile Interior Imaging (Mobii), בוחן את השילוב במצלמות המותקנות בתוך המכונית כשעדשותיהן מכוונות לנוסעים יחד עם טכנולוגיית חיישנים ונתונים שכבר מוטמעים ברכב וסביבו, על מנת ליצור אינטראקציה אישית וחלקה יותר בין הנהג למכונית, ולחולל מהפך בחוויית הנסיעה.

פרויקט Mobii הוא שיתוף פעולה בין האתנוגרפים, האנתרופולוגים והמהנדסים של אינטל לבין מהנדסי המחקר של אינטל. בין השאר, הוא עושה שימוש בטכנולוגיית מחשוב תפיסתי (perceptual computing – שמפותחת בין היתר בישראל) על מנת להציע חוויית נסיעה מהנה ואינטואיטיבית יותר.

בקרה משופרת על הפרטיות והילדים

כיום משתמשת פורד במצלמות מחוץ למכונית על מנת לסייע לנהג עם תכונות כגון התרעה על חריגה מנתיב הנסיעה. מחקר Mobii בוחן יישומים חדשים של מצלמה בתוך הרכב, לרבות אימות זהות הנהג. השימוש בתוכנת זיהוי פנים מאפשר בקרת פרטיות משופרת ומאפשר לפרויקט Mobii לזהות נהגים שונים ולהתאים אוטומטית את תכונות המכוניות להעדפותיהם האישיות.

עם הכניסה למכונית, המכונית מאמתת את זהותו של הנהג באמצעות מצלמה קדמית המצוידת בתוכנת זיהוי פנים. גם חוויית הנסיעה מותאמת אישית בהצגת המידע המועדף לנהג כגון יומן, מוזיקה ואנשי קשר. כאשר Mobii מזהה נוסע ברכב, עוברת התצוגה למצב פרטיות המציג רק מידע הקשור לניווט.

אם Mobii לא זיהה את הנהג, נשלחת תמונת הנהג הבלתי מוכר לטלפון החכם של בעל המכונית המתבקשת לאשר את הנהג ולציין תכונות שיתאפשרו או ינוטרלו במכונית. אם הנהג הוא ילדו של בעל המכונית, למשל, ניתן לקבוע אוטומטית הגבלות כגון חיוב שימוש בחגורת בטיחות והגבלת מהירות, עוצמת הקול או ביטול האפשרות לשימוש בטלפון נייד תוך כדי נהיגה.

תוכנת זיהוי מחוות מאפשרת אינטראקציה אינטואיטיבית עם הנהג. שילוב של מחוות טבעיות ופקודות קוליות פשוטות עשוי לפשט משימות כגון הגברת או הפחתת החימום או פתיחה וסגירה של חלון השמש תוך כדי נהיגה.

"המטרה שלנו במחקר Mobii היא לבחון את האינטראקציה של הנהגים עם הטכנולוגיה ברכב וכיצד נוכל לעשותה יותר אינטואיטיבית ובעלת יכולת חיזוי," אמר פול מסקרנאס, המנהל הטכני הראשי וסגן נשיא של חטיבת המחקר והחדשנות של פורד. "השימוש בצילום פנים המכונית הנו מחקרי לחלוטין בשלב זה. אך התובנות שנפיק ממנו יסייעו לנו לעצב את חווית הלקוחות לעתיד".

"כמובילה והחדשנית הטכנולוגית הבלתי מעורערת, אינטל מבינה את האתגרים הניצבים בפני יצרני המכוניות ומחויבת לשיתוף פעולה בהזדמנות חסרת תקדים זו," אמר דאג דייויס, סגן נשיא לאינטרנט של הדברים באינטל. "פרויקט Mobii הוא דוגמה מצוינת כיצד שיתוף הפעולה בין אינטל לפורד יאפשר חוויית נסיעה מאובטחת ומחוברת יותר".