המועצה הדתית בירושלים מתחברת לרשת החברתית פייסבוק במטרה לאפשר לציבור הרחב לברר פרטים בנושאי כשרות, נישואין, מקוואות ועניינים נוספים.

יו"ר המועצה הדתית בירושלים, יהושע ישי, הורה להרחיב ולהנגיש את הפעילות של המועצה הדתית לתחום הדיגיטאלי ולאפשר לו לקבל אותה בדרך נוחה יותר.

בעקבות החלטתו של ישי הקימו במועצה הדתית עמוד פייסבוק בו ניתן לקבל את המידע הרלוונטי באופן קבוע וזמין. לדברי ישי הציבור נקלע הרבה פעמים למסעדות ובתי עסק למכירת מזון בהם הוא מתלבט לגבי התוקף של תעודת הכשרות, חושש שמדובר בתעודה מזויפת, מתלבט מה שעות הפתיחה של אגף הנישואין, איזה טפסים צריך להביא ואיזה רבנים שווה לכם להזמין לעריכת חופה וקידושין והחדש ייתן פתרון מידי ונוח ללא צורך להגיע למשרד המועצה הדתית

במועצה הדתית בחרו את העובדים "הכי טכנולוגיים" וחיברו להם את הגישה לפייסבוק בפלאפון, עם חלוקת שעות הזמינות של כל עובד ועובד במטרה לאפשר זמינות לאורך כל שעות היממה בהם אנשים ערים.

סגן השר לשירותי דת, הרב אלי בן דהן בירך על השירות ואמר, כי "המהפכה בשירותי הדת מעודדת חדשנות ויזמות, ראשי המועצות הדתיות ברחבי הארץ מפתחים אפליקציות, מצטרפים לרשתות החברתיות ובכלל פועלים כדי להאהיב את שירותי הדת".

לדברי דודי מלכה שמונה לנהל את הפייסבוק במקביל לתפקידו כמזכיר אגף הכשרות, כל פנייה בפייסבוק קופצת לו באופן אוטומטי כהתראה בפלאפון וכך הוא יכול להשיב עליה באופן מהיר מבלי שאנשים יצטרכו להמתין למזכירות באגפי המועצה הדתית השונים. "תחשוב שמשרדי המועצה הדתית נסגרים בשעות אחר הצהריים כמו משרדים רגילים ומאז אנשים לא יכולים לקבל מענה, שלא לדבר כמובן על ימי שישי ערבי חג וימים מיוחדים, אולם בפייסבוק הם ימשיכו לקבל את זה".

לדברי יהושע ישי, אנחנו נמצאים בעידן טכנולוגי בו הציבור רוצה לדעת הכל, מיד ולא אוהב להמתין בשיחות טלפון למענה אנושי ולכן החלטנו להשיק את הפייסבוק של המועצה הדתית. "אין ספק שגם המדיניות החדשה של סגן שר הדתות הרב אלי בן דהן לחדש את המערכת ולקדם אותה אל העידן הטכנולוגי מקלה את השינויים במערכות השונות. מבחינתי כיו"ר המועצה הדתית התפקיד שלנו הוא להנגיש את כל השירותים שלנו לציבור ולהפוך אותם לידידותיים למשתמש".