בנצי אורינג עם הפעוט
בנצי אורינג עם הפעוטפלאש 90

שמחה מרגשת: שמעון ישראל לוי חגג הערב (ראשון) שמחת בר המצווה שלו, קצת יותר מ-12 שנה לאחר הפיגוע הרצחני בו הוא נפצע באורח קשה.

בתאריך ה-2 במרץ 2002, י"ח אדר תשס"ב, התפוצץ מחבל מתאבד ברחוב חיים עוזר בשכונת בית ישראל בירושלים. המחבל נעמד ליד קבוצת אזרחים שיצאה מישיבה לחוזרים בתשובה וגרם למותם של 11 בני אדם ולעשרות פצועים.

אחד הפצועים בפיגוע האכזרי היה הפעוט שמעון ישראל לוי, שעבר הנשמה על-ידי מפקד זק"א במחוז ירושלים, בנצי אוירינג, שבניגוד לכל הסיכויים הצליח להחיות אותו בשטח.

תמונת הפעוט כשהוא מוחזק בידי אוירינג נחרטה בציבוריות הישראלית, פורסמה בכל כלי התקשורת והפכה לסמל ולזיכרון מהפיגוע הנוראי.

אורינג, מפקד זק"א דאז, פינה את התינוק לבית החולים בזמן שהוריו נפצעו גם הם והועברו לטיפול רפואי בבית החולים כשהם אינם מעודכנים באשר למצבו של בנם.

קצת יותר מ-12 שנה אחרי, חגג שמעון ישראל לוי את בר המצווה שלו, ואיך לא - אורח הכבוד של הערב היה מפקד זק"א בנצי אורינג שהציל את חייו בזירת הפיגוע.

הרב אורן לוי, אביו של הפעוט שנפצע אף הוא בפיגוע הקשה אמר "אנחנו מודים לבורא עולם על החסד ועל הנס הגדול שעשה לנו. זה היום עשה ה' נגילה ונשמחה בו. בהזדמנות זו אנחנו מודים מקרב למפקד זק"א הרב בנצי אוירינג על השליחות הגדולה והמסירות נפש שעשה למען בננו. ומברכים אותו שיראה בזכות זה נחת מכל יוצאי חלציו", הוסיף האבא בהתרגשות.

הרב לוי מוסיף ומספר על הרגע המרגש בעת שהזמין את מפקד זק"א לבר המצווה. "אפשר להגיד שזו ההזמנה הכי מרגשת, הוא הפך לחלק מהמשפחה שלנו, המשפחה הגדולה".

אוירינג אמר כי "זה מרגש ביותר עבורי, זה מחזיר אותי שלוש עשרה שנה אחורה לפיגוע הקשה. אני מנסה לשחזר את הרגע הזה - מהפיצוץ ועד שהוצאתי אותו מתוך להבות האש. אני מרגיש שהוא חלק מהמשפחה שלי". על חגיגת בר המצווה אמר מפקד זק"א כי "לא כל פעם מתעסקים רק בשכול ובגופות אלא גם כן במשהו שהצלחתי להציל ולהגיע עד הרגע המרגש של בר המצווה".