עצרת המונים בתל אביב
עצרת המונים בתל אביבפלאש 90

אשי הורביץ, ממפיקי אירוע הענק בכיכר רבין שבתל אביב למען שחרורם של החטופים, סיפר ביומן ערוץ 7 על האירוע שכינס אליו עשרות אלפי אזרחים מכל קצות הארץ ומכל קצות הקשת והמגוון שבאוכלוסייה הישראלית.

הורביץ מציין כי האירוע כולו אורגן בתוך ימים אחדים, פרק זמן שגם המפיקים עצמם לא האמינו שניתן יהיה לארגן בו אירוע גדול כל כך ובהצלחה מרשימה שכזו, אך הנכונות של כל מי שהתבקש להתגייס לטובת האירוע הייתה מרשימה והוכיחה את יופיו של העם שלנו, כלשונו של הורביץ.

לדבריו אנשי טכניקה, שירותי השכרת ציוד ועוד נרתמו באופן מיידי מייד כששמעו על מטרת המופע, הוזילו מחירים ככל שיכלו והובילו בכך להצלחת המפגן המרשים.

הורביץ מסכים לתחושה לפיה המפגן הוכיח לכל מי שחשב אחרת כי עובדת היותם של החטופים בני מגזר אחד מסוים, המגזר הסרוג, אינה משנה עבור הציבור הישראלי והוא רואה בהם בנים של כולם באשר הם. "האירוע הוכיח שחשש כזה לא קיים. לא היה נדיר לראות אתמול בחורה עם גופייה לצד אישה עם כיסוי ראש עומדות יחד ושרות. האחדות הייתה מרגשת".

עוד מוסיף הורביץ ומציין כי בניגוד למפגני עבר שעסקו בחטופים לא נשמעה באירוע קריאה לשחרור מחבלים אלא קריאה לחיזוק הצבא והמונח 'בכל מחיר' קיבל משמעות של תמיכה בכל מהלך צבאי הנדרש על מנת להשיב את הבנים למשפחותיהם. "המשפחות לא הלכו ללחוץ על השרים אלא לחזק את הצבא. אם פעם היו מדברים על הורדת הילוך לקראת חודש הרמדאן הרי שכעת מדברים על כך שזה הזמן לחזק. העם אמר שלא נוטשים את הבנים. זהו מאבק עם עוצמות אחרות".

באשר לצפוי בהמשך מציין הורביץ כי האירוע לא התקיים בתום ישיבת מפיקים והמשפחות אלא ביוזמה אישית של שותפו, דוד פדידה, שהשיג את תרומת התורם האלמוני שביקש ממנו לומר לו מה המשפחות רוצות לעשות והוא ידאג כבר למימון. עם האמירה הזו פנה פדידה למשפחת שאער ושם שמע את אב המשפחה מדבר על הצורך לייצר תחושה שהעם כולו בצרה אחת ללא דיבור על הבועה התל אביבית. מפגן הענק היה הצעד הראשון בכיוון הזה.

הורביץ מציין כי כעת בכוונתו לשבת יחד עם בני המשפחות ולשקול היטב את הצעדים הנכונים לקראת ההמשך ולפעול יחד בתקווה לאירוע ענק של קבלת פנים בקרוב לבנים החטופים שישובו בריאים ושלמים.