נפתלי וגיל-עד בטיול
נפתלי וגיל-עד בטיולאהוד דהן

עזרא שער, סבו של הנער גיל-עד שער, אשר גופתו נמצאה אתמול יחד עם גופותיהם של נפתלי פרנקל ואייל יפרח, סיפר בראיון לתחנת הרדיו "קול ברמה" על תחושותיו הבוקר.

"מאד מאד קשה. אני רוצה לומר שעוד הייתה לנו תקווה כאנשים מאמינים, הייתה לנו תקווה, מבחינה אמונתית היינו משוכנעים שהם בחיים ושהם יחזרו בחיים אבל אי אפשר בלי לחשוב על הרציונאל אחרי תקופה של 18 ימים יש אי וודאות היכן ומתי ואיפה. גם על האופציה הזאת חשבנו", סיפר הסב.

הסב סיפר, כי "אנחנו משפחה שכולה, כי אחי נפל במלחמת שלום בגליל, ב-ב' בתמוז, ואתמול היה ב' בתמוז, 32 שנים שאחי נפל במלחמת שלום הגליל. ואת הבשורה שמעתי לאחר שחזרנו מבית העלמין. קשה מאד. קשה מאד".

הסב ציין כי לאחר העלייה לקבר התכנסו כולם לתפילת מנחה, וכשיצא מהתפילה הגיעה אליו הבשורה. "לאחר היציאה מהתפילה אני מסתכל וחשכו עיניי. אחד החברים כותב לי 'שמעתי מאל ג'זירה שהנערים לא בין החיים'. התמוטטתי. עליתי הביתה ושאלתי את אשתי 'האם שמעת משהו' והיא אמרה לי לא. אמרתי לה תפתחי (את הטלוויזיה), אמרה לי 'מה קרה?'. 'תפתחי את הטלוויזיה!'. פתחה ולא אומרים כלום אחרי חמש דקות מתחילים לומר 'מחפשים, מחפשים, מחשפים'. כך נודע לי על מות יקירנו".

על הלוויה אמר הסב, "עדיין לא יודעים מתי תהיה הלוויה. אני ביקשתי ואני מבקש גם דרכם שהנערים יקברו, זוהי בקשתי וללא התייעצות עם הבן שלי והמשפחה, לפי בקשתי ואני חושב שאפשרי הדבר, שתהיה להם הלוויה ממלכתית ולקבור אותם בהר הרצל בחלקה הצבאית. הם חיילים היו! חיילים של מדינת ישראל. הם לא הלכו לשווא. זוהי בקשתי מהקבינט".