עשרות בני נוער ומבוגרים התאספו אמש (שני), עם היוודע דבר מציאת גופות הנערים, בכניסה לקרית ארבע חברון עם דגלי ישראל וקראו פרקי תהילים לזכרם.

לאחר מכן החלו הנערים בצעדה ספונטנית לעבר מערת המכפלה שם קראו לממשלה למצות את הדין עם הרוצחים וכי עם הנצח לא ישקר. "אנו כאן מכוח הזכות שלנו בארץ ישראל ושום רצח לא ירתיע אותנו", אמרו הצועדים.

ראש המועצה, מלאכי לוינגר, ביקר בביתם של סבו וסבתו של איל יפרח המתגוררים בקרית ארבע חברון וניחם אותם באבלם הכבד. לאחר הביקור התקיימה ישיבת מועצה - ישיבת חרום לדון בהשלכות מציאת גופות הנערים.

"ערב חשוך ושעה קשה לכל עם ישראל, לא זו התוצאה לה ייחלנו כולנו. אני מבקש לחבק ולחזק את המשפחות בשעה קשה זו וכולנו משתתפים באבלן וכואבים עד מאוד את סבלן", אמר לווינגר.

יש לציין, כי תושבים רבים מקרית ארבע חברון, גוש עציון והר חברון הודיעו הבוקר על הקמת מאהל מחאה בצומת חלחול למשך כל ימות השבעה. זאת בנוסף לכוונת עשרות בני נוער מהקריה ומהיישובים הסמוכים על הקמת מאחז סמוך לקרית ארבע בתשובה ברורה לרצח המזעזע. "היכן שנגדעו חיים אנו נוסיף חיים", אמרו.

לוינגר הוסיף כי עם ישראל כולו התפלל שנשמע בשורה אחרת, "אך לדאבון הלב אפשרות זו עמדה לנגדנו ולנגד כוחות הביטחון כל העת. "אנו מצפים ממשלת ישראל , ראש הממשלה נתניהו, שר הביטחון יעלון וממשלת ישראל לאשר מיד את תוכנית המתאר להרחבת עיר האבות קרית ארבע חברון הממתינים כתבר תקופה ארוכה במנהל האזרחי.

"בנוסף, יש לצאת בפעולה קשה ומכאיבה מאוד על מנת ולמנוע הישנות דברים אלה בעתיד. זה הזמן לפעולה ותגובה חזקה שתרעיד את אמות הסיפים, ושתבהיר היטב לכל אויבי ישראל כי ישנו מחיר כבד מנשוא לפגיעה בחיי יהודים. אחריות כבדה מוטלת כעת על הממשלה לתת את הדין עם המרצחים ומשלחיהם, ואנו מצפים לבשורות בנושא ויפה שעה אחת קודם".