מוקד 100 של המשטרה
מוקד 100 של המשטרהצילום: פלאש 90

במשטרה מתמודדים ביממה האחרונה עם הביקורת הקשה בעקבות פרסום הקלטת השיחה של גיל-עד שעאר הי"ד למוקד 100.

"הביקורת נשמעת מכל כיוון", ציינה המשטרה. "רובה לגיטימית וצודקת, אך חלקה משתלחת, משתלחת מדי, ובעיקר עושה עוול לעשרות אלפי שוטרים, לוחמי משמר הגבול ומתנדבים שעושים לילות כימים כדי לשמור על ביטחונכם".

"תוכן השיחה קשה להאזנה והכשל, לצערנו, חמור ביותר. כשל מסוג זה אסור שיקרה, ואל לנו לעבור עליו לסדר היום. במקום שיש ספק - אין ספק. אי מתן מענה הולם לקריאת מצוקה של אדם הינו אירוע בלתי נסלח בכל קנה מידה".

"אין גוף החף מתקלות. ודאי כשמדובר בארגון מסוגה של משטרת ישראל, אשר מתמודדת שעה בשעה עם אתגרים מורכבים ביותר", הסבירו במשטרה. "אנו מקבלים בהבנה את הביקורת על הטיפול המשטרתי בשלבים הראשונים של האירוע, שבעקבותיו הוקמה ועדת בדיקה, על מנת להגיע לחקר האמת, להפיק לקחים ולתקן את הדרוש תיקון".

"המפכ"ל אימץ את המסקנות במלואן והורה על צעדים פיקודיים משמעותיים כלפי המפקדים, הקצינים והשוטרים שהיו מעורבים בטיפול בשיחה שנתקבלה במוקד - בין במעורבות אישית וישירה ובין במעורבות מכוח אחריותם הפיקודית - ואף הורה על העברה לאלתר מתפקידם של המעורבים, ובהם גם קצינים בכירים".

"משטרת ישראל היא ארגון שהמשמעת והערכים הם נר לרגליו ולא נתפשר על סטייה מערכים ומנורמות מקצועיות אלה", לשון  תגובתה הרשמית של משטרת ישראל.