אתר ישיבה
אתר ישיבהאתר ישיבה

אתר 'ישיבה' הוא בין האתרים התורניים הגדולים ביותר והוא קיים כבר 14 שנים.

מנהל האתר, הרב עזרא כהן, סיפר לערוץ 7 כי באתר ניתן למצוא עשרות אלפי שיעורי וידאו, שמע וקריאה ממגוון רבנים רחב.

הוא ציין כי אנשים רבים נעזרים בשיעורי האתר על מנת להכין דבר תורה או שיעור.

עידן האינטרנט והקלות לפנות לרב בשאלה הלכתית הביא את האתר להקים את המדור 'שאל את הרב'. במדור זה, מספר הרב כהן, קיימות עשרות אלפי שאלות בתחומי הלכה רבים - שאלות אשר נענות על ידי גדולי הרבנים בהם ראש ישיבת בית אל - הרב זלמן מלמד, רב קריית ארבע-חברון - הרב דב ליאור, רבה של רמת גן - הרב  יעקב אריאל, הרב הראשי לישראל - הרב דוד לאו ועוד.

בנוסף, הקים האתר את מדור טהרת הבית, בו ניתן לקבל תשובות בענייני טהרה תוך 3 שעות.

האתר לא פעיל רק בהעלאה לרשת של שיעורי תורה. האתר גם מסייע לאלו הרוצים לחזור בתשובה ולהתחזק. בקשה אחת הגיע מקיבוץ חילוני שתושביו ביקשו להתחזק ולהתחיל לקיים תפילה. הבעיה היתה שבמקום לא היה ספר תורה. באמצעות אתר 'ישיבה' נמצא לקיבוץ תורמים לספר תורה, חומשים, סידורים, ואפילו קבלנים שהסכימו להתנדב ללא עלות לשפץ את בית הכנסת.

הבעיה של האתר היא כמובן הנושא הכספי. מנהל האתר ציין כי כל הפעילות הרבה הזו עולה ממון רב, "אין תורם אחד שלקח על עצמו את הפרוייקט החשוב הזה אלא הרבה תורמים יחד".

בימים אלו מקיים האתר את ההגרלה השנתית. המטרה, הסביר הרב כהן, היא לגייס חצי מליון ש"ח, "זקוקים לכל אחד ואחד".

הזוכים בהגרלה יהנו ממתנות מיוחדות שנתרמו על ידי מספר חברות: תלוש בשווי של 1,500 ש"ח לרכישת ספרים. מקפיא, מיקסר, שני לילות במלון ועוד.

"אני קורא לכולם להצטרף ולזכות במצווה חשובה זו וגם בע"ה לזכות בפרסים יפים", אמר הרב כהן שהזכיר את דבריו של הסמכות הרוחנית של האתר - הרב זלמן מלמד כי מי שתורם לאתר זוכה בזכויות גדולות בשמים מאחר שבאותו סכום בו ניתן לזכות מספר אנשים מוגבל, דרך אתר ישיבה ניתן לזכות בו מספר גדול פי כמה וכמה.