צימעס החדשה ישנה
צימעס החדשה ישנהצילום: דניאל לילה

במסגרת חגיגות העשור השני לצימעס, מסעדה יהודית בהרצליה פיתוח, מתעדכנת המסעדה בתפריט מודרני קליל, עיצוב חדשני ודיבור עם הדור הצעיר בגובה העיניים

כבר שני עשורים שמסעדת צימעס בהרצליה משמשת כאתר עלייה לרגל. ישראלים מכל העדות והחוגים הפכו את המקום למקדש קטן לתרבות האוכל היהודי, תיירים מכל העולם הגיעו ומגיעים להרצליה, כשמדריכי מסעדות בידיהם, כדי לחוות את הטעמים והמתכונים של מעדני המטבח היהודי המזרח-אירופאי.

ואכן, לגברת רבקה רוזנבלט, השף והבעלים ושותפה לעסק יעקב אייזן, קילומטרז' ארוך של הבנה והתמצאות בנבכי נפשו של המטבח היהודי, ויחד החליטו לקרב את המטבח הזה, על אוצרותיו והתרבות שבו גם אל הקהל הצעיר, זה שמבלה בלילות ומחפש את הקשר הרגשי קולינרי לבית הסבא והסבתא. מיד אחרי פסח, פרקו ובנו את המסעדה מחדש, בעיצוב מרהיב ועכשווי, תוך שהם משאירים שריד מהעיצוב הקודם - פינה קטנה של נוסטלגיה מרגשת, מחווה מחויכת לשנות השישים והשבעים הצבעוניות, שלא ישובו עוד.

מטבח עם היסטוריה מפוארת, צימעס
מטבח עם היסטוריה מפוארת, צימעסצילום: דניאל לילה

צימעס החדשה לוקחת את המטבח היהודי הישן ומציבה אותו בקו ראשון עם הדליקטסים המובילים בעולם, המוכרים היטב למי שמטייל מעבר לים. המטבח היהודי הוותיק המוכר והטוב, מוגש כעת  באריזה חדשה, קלילה, מעודכנת ותוססת המשתלב היטב בטרנד האוכל הבינלאומי. ועדיין, למרות שהלוגו והעיצוב חודשו, שמות המנות מופיעות בתפריט באופן דו לשוני, עברי ויידישי המותיר את רישום התקופה, גם בעידן הנוכחי.

המקום החדש נותן כבוד למונח "דלי". המעדנייה, בעיצובה העדכני ערוכה לספק את כל מטעמי המטבח היהודי, באיכות נדירה וללא תחרות. הקרעפלך, אותם כיסונים ממולאי בשר, הגרווילעך, והגפילטע פיש הטובים ביותר בישראל - נעשים בהרצליה באהבה רבה. אפשר לאכול במקום ואפשר לקחת הביתה חמין עסיסי ומקורי, מרק איטריות מסורתי ואינסוף מטעמים מהמטבח היהודי המתמודד בקלות עם מטבחי שאר האומות, ומנצח אותם בעיניים מכוסות ועם כוסית וודקה טובה. ועוד לא אמרנו מילה על הכריכים הבשריים. תענוג.

"הקיץ הקרוב", מבטיחים בצימעס, "יהיה גדוש בהפתעות: לצד תפריט מעודכן המדבר אל כולנו, תפריט אלכוהולי במחירים שפויים והופעות בימים קבועים, בעלי המקום מבטיחים חוויה מרוממת ומרגשת ולא פחות מכך טעימה ומנחמת.

צימעס כשרה בהשגחת הרבנות הרצליה, בראשות רבה של העיר, יצחק יעקובוביץ' שליט"א

צימעס הכשרה, רחוב משכית 27 הרצליה