מעלה הזיתים
מעלה הזיתיםידידיה חסון - סוכנות הידיעות "חדשות 24"

כמאה משפחות יהודיות מתגוררות בשכונת מעלה הזיתים שבמזרח ירושלים אך מסתבר שבחברת 'הגיחון' המספקת את המים לתושבי הבירה לא הפנימו את העובדה הזו ועד היום התושבים מקבלים את מכתבי החברה כשהם כתובים בערבית בלבד.

ביומן ערוץ 7 שוחחנו עם יוסי לנגנטל, תושב השכונה, המספר כי כתושב מזה ארבע שנים בשכונה המתרחבת, פנה לא פעם לחברה על מנת לקבל את המכתבים בעברית, השפה אותה הוא מבין, אך עד כה לא קיבל מענה ראוי והמכתבים ממשיכים להישלח בערבית בלבד, ללא תרגום מתבקש לעברית.

בדבריו מציין לנגנטל כי חשבונות המים עצמם אמנם נכתבים בעברית ובערבית יחד, אך כל המכתבים הנספחים לחשבון ובהם עידכונים כאלה ואחרים אודות החשבון עצמו ואודות שירותי המים המגיעים לתושבים כתובים בערבית בלבד.

"לא פעם פניתי אליהם", הוא מספר על תשובות שקיבל ולפיהן הוא מתגורר במזרח ירושלים ולכן המכתבים כתובים בערבית. בפעם האחרונה שפנה, היה זה לפני ימים אחדים, נענה על ידי חברת 'הגיחון' בתשובה שהסוגיה נמצאת בבדיקה משפטית. הוא עצמו תוהה מה לבדיקה משפטית ולעניין ולעת עתה הוא נותר ללא מענה ראוי וסביר.

לנגנטל מספר על תחושת תרעומת של תושבים נוספים בשכונה שגם הם אינם מבינים את תוכן המכתבים שמגיע אל תיבותיהם ודורשים לפחות את תרגומם לעברית.

בקשת ערוץ 7 מחברת 'הגיחון' להגיב לטענות טרם נענתה. במידה ותגיע תגובה שכזו היא תפורסם במלואה.