בנימין נתניהו
בנימין נתניהואבי אוחיון, לע"מ

ראש הממשלה בנימין נתניהו הנחה את צה"ל להגביר את עוצמת התגובה ולהרחיב את הפעולה הצבאית מול חמאס.

נתניהו הורה לצבא להיות מוכן לכל תרחיש בלחימה מול חמאס ואף ציין כי כניסה קרקעית היא אופציה שנמצאת על השולחן וצריך להיערך גם לה.

במקביל נמשך הירי לעבר יישובי הדרום. מטח של לפחות שבע רקטות נורה לעבר אשדוד, אשקלון גן יבנה וקריית מלאכי, ואזעקות צבע אדום נשמעו בערים. מהאזור דווח על עשרה נפגעי חרדה. מאז שעות הבוקר נורו כ-20 רקטות על יישובי עוטף עזה, רובן נפלו בשטחים פתוחים.

מטוסי חיל האוויר תקפו הבוקר חוליות משגרים בבית להיא ודיר אל-בלח בצפון ומרכז רצועת עזה. התקשורת הפלסטינית מדווחת כי שלושה בני אדם נפגעו.

צה''ל פתח הלילה במבצע "צוק איתן" ברצועת עזה. חיל האוויר תקף כ-50 מטרות, 3 מהן מהים. גורם צבאי אמר כי צה''ל פגע ב-4 בתים, ו-28 בתי שיגור, ב-3 מתחמים צבאיים וב-10 מטרות תשתית.

בשל ההסלמה ביממה האחרונה הכריז שר הביטחון משה יעלון הכריז על מצב מיוחד בעורף בכל היישובים בטווח ה-40 קילומטר מגבול הרצועה. משמעות הדבר היא שלתושבי ערים אלה יינתנו זכויות כמו תשלומים במקרה של אי הגעה לעבודה.

דוברת מחלקת המדינה האמריקנית ג'ן סאקי אמרה אמש (שני) כי "ארצות הברית מגנה בתוקף את המשך ירי הטילים מעזה לתוך ישראל ותומכת זכותה של ישראל להגן על עצמה". עם זאת, קראה הדוברת לשני הצדדים לנהוג באיפוק ולהמנע מצעדים שיגרמו להסלמה נוספת במצב.

דובר חמאס חוסאם בדראן אומר כי הארגון אינו מחפש מלחמה חדשה, אך לא יניף דגל לבן. הוא האשים את ישראל כי הפרה את הרגיעה כמה פעמים בשבועיים האחרונים. לדבריו, אין לחמאס ברירה אלא ללמד את ישראל לקח, כפי שלימד אותה בסבבים הקודמים, אמר בראיון לבי בי סי.