תותח מכוון כלפי רצועת עזה
תותח מכוון כלפי רצועת עזהרויטרס

תא"ל במיל' אמציה חן, (פצי), מזהיר כי אם המבצע הנוכחי יתנהל כמו המבצעים הקודמים סופו להיכשל.

בראיון לערוץ 7 אמר "כל אזרח בישראל שחווה את עפרת יצוקה ועמוד ענן, יכול ללא מאמץ להבין שעצם הרצף בין המבצעים הוא עדות לכישלונם, עובדה שלא מנענו מהאויב לירות מתי שבא לו. עצם הרצף הוא עדות ברורה שהמתכונת שבה אנחנו מענישים את האויב, איננה רלוונטית. אני נמצא עכשיו בשדרות, הפיצוצים היו בעבר, הפיצוצים ממשיכים בהווה ומן הסתם גם בעתיד".

לדבריו צה"ל חייב לשנות את הקונספציה, "בעקבות הסכמי אוסלו, צה"ל היה חייב להיערך נכונה לשינויים, זה לא נעשה לא לאחר אוסלו, ולא לאחר עזיבת חלקים מעזה ומאוחר יותר לאחר ההתנתקות מגוש קטיף. צה"ל המשיך לשמר את הידע הרלוונטי ממלחמת ששת הימים, אבל כיום המציאות שונה. חבל עזה כולו מצטיין בבנייה צפופה רבת קומות, האויב נערך מעל פני השטח במיקושים ומלכודים ומתחת במנהרות, זו מציאות שצריך להיערך אליה, לאמן ולתרגל, כדי שנוכל להוציא אל הפועל את העוצמה בצורה המרבית ולהביא להכרעה. אבל אם כעת ניקח את הסדיר וניתן פקודה לטהר ולהרוג לא נוכל להשיג אלא את מה שהשגנו בעבר".

פצי טוען כי המוכנות הלאומית להקרבה כמעט ונעלמה, "אחרי הפגנת ההמונים נגד מלחמת שלום הגליל, נחקקה אז הסיסמא שיוצאים רק למלחמת אין ברירה. האם יש היום יהודי שפוי שיוכל להגדיר את הירי היומיומי על יישובי עוטף עזה כדבר של ברירה. אבל אויבינו זיהו את המתנה שקיבלו, שמותר להקיז דם יהודי במידה שתשמר את הברירה שלא לצאת למלחמה. והנה אנחנו כבר 30 שנה אחרי שהמציאות השתנתה ושום ממשלה בישראל לא הועילה לגייס את כוחותיה להסרת האיום. ואני מזהיר היום, גורם הזמן של הערכות המבצע הוא רלוונטי רק אם אנחנו לא מתכוונים להשיג הכרעה ולהמשיך את המצב של עפרת יצוקה ועמוד ענן".