לשכת גיוס
לשכת גיוספלאש90

ביום חמישי האחרון נעצרו בלשכת הגיוס בירושלים שני נערים תושבי ירושלים והשומרון, בחשד שחילקו בלשכת הגיוס בירושלים חומרי הסברה כנגד ההפקרות הבטחונית והתנהלות הצבא מול הטרור, ואף התיזו בלשכה חומר מצחין.

אחד מהשניים נלקח לחקירה בתחנת לב הבירה ולאחריה שוחרר בתנאי הרחקה מלשכת הגיוס, והשני נלקח ליחידה לפשיעה לאומנית יהודית בימ"ר ש"י וביום שישי הובא לדיון בבית המשפט השלום בירושלים.

לעו"ד נפתלי ורצברגר המייצג את הנער מטעם ארגון חוננו התברר כי חוקרי המשטרה טוענים כי הנער נחשד גם בריסוס כתובת "תג מחיר" בלשכת הגיוס לפני כחצי שנה. לנער לא הוצגה כל ראיה הקושרת אותו לאירוע מלבד נוכחותו בלשכה באותו היום לאחר שזומן לבדיקות בידי הצבא.

על אף שמדובר בעבירות מינוריות, ביקשה המשטרה להאריך את מעצרו של הקטין בלא פחות מחמישה ימים, תוך שחוקרי המשטרה מסבירים כי בכוונתם להתייעץ עם הפרקליטות במטרה לבחון הגשת כתב אישום בהליך מהיר כנגד הנער.

עו"ד ורצברגר התנגד לבקשה וטען כי אין מקום להחזקתו של הנער במעצר. השופטת חגית מאק קלמנוביץ קבעה כי אמנם ישנו חשד סביר כנגד הנער אך אין עילה להמשך מעצרו, ואף הביעה את תמיהתה מהבקשה המופרזת של המשטרה ביחס לעבירה המינורית.

בעקבות הוראת השופטת הסכימו חוקרי המשטרה בסופו של הדיון לשחרר את הנער בתנאי שיורחק מלשכת הגיוס ויפקיד סכום של 500 שקל בבית המשפט.

"מישהו כנראה התבלבל, ההנחיות של פרקליט המדינה לרדוף את מבצעי תג מחיר מנותקות מהמציאות", מסר עו"ד ורצברגר המייצג את הקטין מטעם ארגון חוננו "השופטת קלמנוביץ לא הצליחה להסתיר את מורת רוחה מבקשת המשטרה לעצור נער קטין לחמישה ימים על כתיבת תג מחיר בשירותים של לשכת הגיוס והורתה על שחרור מידי של מרשי."